۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۶
در پی مشکلات امنیتی سرویس گوگل

آیا گوگل با Google Wallet خداحافظی می‌کند؟

ایتنا - سال 2012 میلادی به زعم خیلی از کارشناسان فناوری اطلاعات سال کیف پول‌های الکترونیک است و گوگل را به عنوان سردمدار این فناوری تلقی می‌کنند. اما به نظر می‌رسد گوگل در آغاز راه‌اندازی این سرویس با دردسر مواجه شده است.


حدود ۶ ماه از از معرفی سرویس Google Wallet می‌گذرد.
برنامه‌ای که تحت پشتیبانی فناوری Near Field Communications یا ارتباط حوزه نزدیک کار می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از سي‌نت، این فناوری برای ارتباط بی‌سیم بین دستگاه‌های خدماتی و تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده است.
در این نوع ارتباط که تبادل پیچیده اطلاعات در سایر روش‌های بیسیم مانند Wi- Fi را ساده‌تر می‌کند، ۲ دستگاه با نزدیک شدن به یکدیگر در فاصله چند سانتی‌متری می‌توانند اطلاعات مورد نیاز هم را رد و بدل کنند.

اما با وجود این مدت زمان که از معرفی این برنامه گوگل می‌گذرد، این شرکت هنوز نتوانسته علیرغم رغبت و تمایل شرکت‌های کوچک، شریک تجاری مناسبی برای اجرای این سرویس پیدا کند.
 
حال سوالی که برای کاربران پیش می‌آید این است که با وجود گذشت این مدت این امکان وجود دارد که Google Wallet هم به سرنوشت Google Labs، Google Health و Google PowerMeter که همگی بعد از حضور لری پیج فعالیتشان متوقف شد، دچار شود؟

به عقیده کارشناسان، گوگل در اغلب پروژه‌ها پیشقدم شده با سرعت فعالیت کرده و وقتی که همه چیز آماده شد، تازه به این فکر می‌کند که نگهداشتن آن ارزش دارد یا خیر.
اما در مورد GoogleWallet اکثر آنها فکر می‌کنند که گوگل قصد کنار گذشتن این برنامه را ندارد.

از سوی دیگر برخی بر این اعتقاد هستند که مشکلات امنیتی است که ممکن است این سرویس گوگل را به تعطیلی بکشاند.
هفته گذشته گوگل که متوجه شد اگر کسی تلفن همراه هوشمند خود زمانی که سرویس Google Wallet روی آن فعال باشد گم کند، این امکان وجود دارد که شخصی که گوشی را پیدا کند با ریست کردن PIN می‌تواند به هر مقدار مبلغی که روی Google Prepaid باقی مانده دسترسی داشته باشد، به صورت موقت از دسترسی کارت‌های جدید Prepaid به این سرویس جلوگیری کرد.
 
کد مطلب: 21139
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام