۵
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۸
به گزارش مشرق:

ايميل ملي هم از دسترس خارج شد

ايتنا - کاربران در صورت باز کردن صفحه آن، با پيغام خطاي امنيتي به زبان انگليسي مواجه مي‌شوند و از ترس داشتن مشکل امنيتي، از خير باز کردن اين صفحه مي‌گذرند.


دسترسي ده‌ها ميليون کاربر ايراني اينترنت که عموماً براي ارتباطات مجازي خود، از سرويس‌دهنده‌هاي خارجي مانند گوگل و ياهو استفاده مي‌کنند، از روز پنجشنبه ۲۰ بهمن‌ماه جاري عملاً قطع شده است و در اين ميان، هيچ مقام مسئولي پاسخگو نيست.

به گزارش ایتنا از مشرق، جالب اينجاست که دولت، حتي براي جايگزين‌کردن سرويس‌دهنده ايميل ايراني هم هيچ تدبيري نينديشده و تنها سرويس‌دهنده رسمي داخلي هم که به نام «ايميل ملي» شناخته مي‌شود، از کار افتاده و کاربران در صورت باز کردن صفحه آن، با پيغام خطاي امنيتي به زبان انگليسي مواجه مي‌شوند و از ترس داشتن مشکل امنيتي، از خير باز کردن اين صفحه مي‌گذرند.

اين در حالي است که در شهريور ماه امسال، سازمان فناوري اطلاعات با ارسال پيامکي به مشترکان شبکه تلفن همراه، از آغاز به کار سرويس ايميل درگاه ملي خدمات الکترونيک ايران خبر داده و از کاربران اينترنت خواسته بود براي ايجاد و ثبت پست الکترونيک ايراني، به درگاه IRAN.IR مراجعه کنند.

علي اصغر انصاري، معاون سازمان فناوري اطلاعات نيز با اعلام آغاز به کار رسمي ايميل ايراني «ايران دات آي آر» گفته بود: پست الکترونيک درگاه ملي ايران، پيش از اين به صورت آزمايشي به بهره برداري رسيده بود و هم اکنون با حل مشکلات فني، مي تواند به صورت عمومي به مراجعه هر تعداد کاربر براي دريافت ايميل پاسخ دهد.

سعيد مهديون مديرعامل شركت فناوري اطلاعات پيش از اين با اشاره به بسته شدن سرويس جيميل گفته بود: درباره بسته شدن اين سرويس، هر كسي اعتراضي داشته باشد بايد به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منتقل كند ولي از نظر بنده، اين يك فرصت حساب مي‌شود و بايد مردم كشور به سمت ايميل ملي هدايت شوند.
 
کد مطلب: 21107
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا نوبره!! بنازم به مدیریت جهانی!!
رسول
feedback
ای داد بی داد
feedback
کشتید مارو با ندونم کاریاتون
feedback
یک ایمیل هم راه انداختند به نشانی clickon.ir. کلی هم تو بوق و کرنا کردند.
این چند روزه آن هم باز نمیشه.
feedback
البته فقط سایتهایی مثل مشرق ممکن است از خرابی ایمیل ملی :) مطلع شوند وگرنه کس دیگری که از آن استفاده نمیکند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام