۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۳

آسيب‌رساني شبكه بي‌سيم نسل چهارم به GPS

ایتنا- شرکت آمریکایی LightSquaredدر رابطه با از کار انداختن دستگاه‌های شخصی و یا نظامی GPS فعال در این شبکه که توسط وزارت دفاع، اداره هوانوردی فدرال و شرکت‌ها و کاربران GPS مطرح شده، نگران است.


نتایج یک آزمایش نشان داد که شبکه طراحی شده بی‌سیم ۴G به تداخل مضر در اکثر گیرنده‌های GPS مورد استفاده در شبکه فرکانسی منجر شده است.

به گزارش ایتنا به نقل ازخبرگزاری ایسنا، شرکت آمریکایی LightSquared به‌عنوان انجام‌دهنده این آزمایش در نظر دارد که سرویس‌هایی مانند دسترسی اینترنتی عمده‌فروشی به شرکت‌هایی چون بست بای را عرضه کند، اما در رابطه با از کار انداختن دستگاه‌های شخصی و یا نظامی GPS فعال در این شبکه که توسط وزارت دفاع، اداره هوانوردی فدرال و شرکت‌ها و کاربران GPS مطرح شده، نگران است.

شبکه LightSquared از فرکانس‌هایی استفاده می‌کند که به فرکانس‌هایی که توسط دستگاه‌های GPS مورد استفاده قرار می‌گیرد، نزدیک است.

این شرکت در پاسخ به آزمایش‌های اولیه اعلام کرد که تنها از فرکانس‌هایی که در دورترین فاصله قرار دارند استفاده می‌کند، اما این نتایج جدید بیانگر این است که این کار لزوما به حل این مشکل نمی‌انجامد.
 
کد مطلب: 20430
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام