۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۸

بازي‌ رايانه‌اي مرکز لذت در مغز را بزرگ‌تر مي‌کند

ايتنا - نو‌جوانان ۱۴ ساله‌اي که زمان بسياري براي بازي‌هاي رايانه‌اي صرف مي‌کنند، داراي مرکز شادي بزرگ‌تري در مغز خود هستند.



محققان آلماني مي‌گويند نو‌جوانان ۱۴ ساله‌اي که زمان بسياري براي بازي‌هاي رايانه‌اي صرف مي‌کنند، داراي مرکز شادي بزرگ‌تري در مغز خود هستند.

به گزارش ایتنا از خبرگزاري دانشجويان ايران، دکتر سايمن کهن از دانشگاه پزشکي چاريت در برلين و تيم بزرگي از کالج‌هاي اروپايي، دانش‌آموزان ۱۵۴ مدرسه در برلين را در دو گروه متشکل از دانش‌آموزاني که زياد به بازي‌هاي رايانه‌اي توجه نداشتند و به‌طور ميانگين چهار ساعت در هفته بازي مي‌کردند و گروهي که حدود ۲۱ ساعت از هفته را صرف بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌کردند، مورد بررسي قرار دادند.

اسکن‌هاي مغزي در دانش‌آموزاني که وقت زيادي صرف بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌کردند، نشان داد كه ماده خاکستري بافت عصبي در بخشي از مغز آنها به نام ونترال استريتوم بيشتر است.

ونترال استريتوم مربوط به تمام مواردي مي‌شود که احساس لذت را مي‌آورند مثل غذا و جوايز نقدي؛ اين قسمت از مغز با برخي از اعتيادها هم ارتباط دارد مثلا اگر به يک فرد سيگاري يک نخ سيگار را نشان بدهيد، اين بخش از مغزش شروع به فعاليت مي‌کند.

سوالي که براي پژوهشگران مطرح شده اين است که آيا واقعا بازي‌هاي رايانه‌اي مرکز لذت مغز را بزرگ‌تر مي‌کند يا اينکه افرادي که مرکز لذت بزرگ‌تري دارند، بيش‌تر به بازي‌هاي رايانه‌اي علاقه‌مند مي‌شوند؟

به گفته کهن مطالعات ديگري که در اين زمينه انجام شده نشان مي‌دهد بزرگي بخش خلفي استريتوم باعث مي‌شود افراد عملکرد بهتري در بازي‌هاي رايانه‌اي و تصميم‌گيري سريع داشته باشند اما من حدس مي‌زنم انجام بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌تواند مرکز لذت در مغز را بزرگ‌تر کند.
 
کد مطلب: 20326
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام