۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۵

شركت مخابرات: مشكلات مشتركان اينترنت پرسرعت را برطرف مي‌كنيم

كامران كاظمي در گفت‌وگو با ايرنا با اشاره به واگذاري بيش از 50 هزار پورت اينترنت پرسرعت(ADSL) از سوي شركت مخابرات در سطح شهر تهران در هفت ماه گذشته، گفت: تعداد پورت‌هاي پرسرعت واگذاري شده تا پايان سال جاري به 170 تا 180 هزار پورت خواهد رسيد. وي افزود: شركت مخابرات به تازگي فروش پهناي باند اينترنت و فروش اينترانت را آغاز كرده است و تجربه واگذاري ADSL توسط اين شركت به هفت تا هشت ماه مي‌رسد و نقص‌هايي وجود دارد كه در طول زمان شناسايي و براي رفع آنها برنامه‌ريزي مي‌كنيم. مشتركان ADSL دانش فني لازم را ندارند كاظمي بخشي از مشكلات كاربران خدمات ADSL را ناشي از پايين بودن دانش فني كاربران اين خدمات عنوان كرد و گفت: طبيعي است كه درصد زيادي از كاربران اينترنت و مشتركان ما دانش فني لازم در زمينه اتصال به شبكه اينترنت را به دليل جديد بودن اين فناوري ندارند ،بنابراين بيشتر مشكلات مربوط به مرحله نصب و راه‌اندازي است. وي افزود: براي حل مشكلات مربوط به نصب و اتصال به شبكه اينترنت ، شركت مخابرات اقدام به تهيه 'راهنماي استفاده از سرويس ADSL ' و توزيع آن در بين مشتركان كرده است. اين مقام شركت مخابرات به كاربران اينترنت پرسرعت توصيه كرد كه قبل از اتصال به شبكه اين كتاب راهنما را به دقت مطالعه كنند. كاظمي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو اظهار داشت : نخستين شكايتي كه مشتركان ADSL مطرح مي‌كنند سرعت پايين و كندي اينترنت است، ولي كاربران بايد توجه داشته باشند كه محدوديت سرعت اينترنت (سرعت اينترنت براي منازل 128 كيلو بيت بر ثانيه تعيين شده) به شركت‌هاي ارائه كننده اينترنت پرسرعت مربوط نمي‌شود و تصميم‌گيري در مورد ارتقاي سرعت اينترنت و افزايش پهناي باند براي منازل بعهده مراجع دولتي است. مديركل نگهداري و پشتياني فني ديتا شركت مخابرات تهران در مورد پاسخگويي نامناسب سامانه 1899 به مشتركان با اشاره به اينكه اين سامانه براي پاسخگويي به مشتركان ADSL راه‌اندازي شده است، افزود: مشتركان مي‌توانند هنگام تماس با سامانه 1899 مشكلات خود را بصورت پيغام تلفني و يا ارتباط با كارشناسان مطرح كنند. به گفته وي مشتركان علاقه زيادي به صحبت زنده با كارشناسان دارند، كه اين موضوع در اكثر مواقع با توجه به امكان محدود امكان‌پذير نيست. كاظمي به كاربران ADSL توصيه كرد كه هنگام تماس با سامانه 1899 ،از گزينه پيغام تلفني استفاده كنند، چرا كه اين پيغام‌ها قابل پيگيري از سوي مقامات بالاتر نيز هست، در حالي كه گفت‌وگو با كارشناسان در جايي ثبت نمي‌شود و قابل پيگيري نيست. وي همچنين افزود: در آينده نزديك و با نصب تجهيزات مربوط به آزمايش(تست) خط مشترك، بسياري از مشكلات موجود كاربران ADSL رفع خواهد شد. مديركل نگهداري و پشتيباني فني ديتا شركت مخابرات تهران از ارائه سرويس نصب و راه‌اندازي ADSL در منزل مشتركان خبر داد و گفت: هنگام خريد خط ADSL چنانچه مشترك تمايل داشته باشد، شركت مخابرات مي‌تواند با دريافت هزينه، افرادي را براي نصب و راه‌اندازي به منزل اعزام كند.
کد مطلب: 14883
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام