۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۳:۳۱

انقلاب تصاویر سه‌بعدی در تلویزیون‌های سامسونگ

در خط مقدم فناوری سه‌بعدی، تلویزیون‌های سه بعدی قرار دارد که در این میان سامسونگ الکترونیک اعلام نموده که به عنوان پیشتاز صنعت دیجیتال جهان خود را موظف به ارتقای سطح کیفی و تکنولوژیک تلویزیون‌ها می‌داند. از آنجا که در حال حاضر محتوای دو بعدی عمومیت دارد، یکی از روش‌های جبران کمبود محتوای سه‌بعدی، فراهم کردن امکان دیدن تصاویر دو بعدی و سه بعدی است. این روش تبدیل دو بعدی به سه‌بعدی نام دارد. شرکت سامسونگ به صورت انحصاری، اخیراً تلوزیون‌های LED ، LCD و پلاسمای سه بعدی ساخته، که چنین قابلیتی را داشته و تنها با فشار یک دکمه روی کنترل از راه دور تلویزیون می‌توان به تصاویر دوبعدی جلوهء سه بعدی بخشید. سامسونگ که برای تداوم این پیشتازی ناچار به نوآوری در کنار توجه به ذائقه مصرف کننده است، تلویزیون LED با قابلیت پخش تصاویر 3D را با سیاست در اختیار گرفتن سهم بیشتری در بازار رو به رشد تلویزیون های Full HD به بازارهای جهانی معرفی کرد. فناوری تبدیل دوبعدی به سه‌بعدی، عمق تصویر را با بررسی هر شی موجود در تصویر سنجیده و براساس این اطلاعات تصویر سه‌بعدی را می‌سازد. این فناوری از چهار مرحله تشکیل شده است: پردازش تصویر، تحلیل اطلاعات عمق تصویر، پردازش اطلاعات بدست آمده و در نهایت ایجاد تصویر سه بعدی. در این میان، آنچه کارایی تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی را تعیین می‌کند، فناوری تحلیل عمق تصویر است که انحصاری توسط شرکت سامسونگ به وجود آمده است. این فناوری، اطلاعات بهینه عمق تصاویر سه بعدی را با ترکیب و آنالیز اطلاعات پیکسل‌های اطراف هر پیکسل از داخل تصویر دو بعدی استخراج می‌کند. همچنین این فناروری می‌تواند عکس‌های ورودی را در دسته‌های حداکثر 500 میلیون تایی قرار داده و اطلاعات مربوط به عمق تصویر را از هر پیکسل استخراج کند. این فناوری می‌تواند به طور خودکار محل‌هایی که بینندگان با دقت بیشتری به آن نگاه می‌کنند را تشخیص داده و عمل سه‌بعدی‌سازی را طبیعی‌تر انجام دهد. در مقایسه با فناوری‌های قبلی که تصویر سه بعدی را براساس بالا و پایین تصویر می‌ساختند، در این فناوری افکت سه بعدی بسیار طبیعی‌تر عمل می‌کند. این فناوری روی هر نوع تصویر دو بعدی قابل استفاده است. با این حال مقدار سه بعدی شدن تصویر براساس نوع تصویر دو بعدی می‌تواند متفاوت باشد. کاربران نیز می‌توانند از بخش تنظیمات مقدار افکت سه‌بعدی مورد علاقه‌شان را تغییر دهند. آنها می‌توانند تنظیمات بهینه برای افکت سه بعدی را به سادگی تغییر حجم صدای تلویزیون کنترل كنند. سامسونگ، به مدت یک دهه با هزینه‌های میلیاردی و کار چند صد نفر از متخصصین این شرکت، مشغول تهیه و توسعه سیستم تبدیل تصایر دو بعدی به سه بعدی بوده و در این زمینه چندین جوایز مختلف از معتبر ترین نمایشگاه ها و مجلات الکترونیک در نقاط مختلف دنیا دریافت کرده است. در این زمینه، مجله Which که توسط یکی از مورد اعتمادترین موسسات مربوط به مصرف‌کنندگان در انگلستان به شمار می‌آید، گزارش ویژه‌ای از افکت‌های سه بعدی، کیفیت تصاویر، قابلیت‌ها و طراحی تلویزیون‌های LED TV سه بعدی و Full HD سری 7000 سامسونگ را به چاپ رسانده و باعث جلب توجه بسیاری از کاربران و مصرف‌کنندگان شده است. این مجله از این سری برای فناوری قابل توجه و انحصاری تبدیل تصاویر دوبعدی به سه‌بعدی و نتایج بسیار خوبی که ایجاد کرده، تمجید کرده است. سامسونگ اولین شركت در جهان است که فناوری تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی را در محصولات تجاری خود قرار داده است.
کد مطلب: 13980
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام