شرکتهای اینترنتی باید منطبق با SLA خدمات ارائه دهند
اصغریان در گفتوگو با موبنا با بیان اینکه درحال حاضر موافقتنامه سطح خدمات اینترنت (SLA) در سطح لایه core و دسترسی تدوین شده، اظهار داشت: شرکت زیرساخت و شرکت مخابراتهای استانی ملزم به رعایت این SLA هستند.
وی با اشاره به اینکه این SLA در کمیسیون تنظیم مقررات مصوب و برای اجرا ابلاغ شده،
افزود: درحال حاضر سازمان تنظیم مقررات پیگیر اجرا و ایجاد مکانیزمهای نظارتی بر اجرای آن است. اصغریان با اشاره به رویکرد و سیاست استفاده از اینترنت گفت: شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی از شبکه اینترنت کشور استفاده میکنند، بنابراین باید تعهدات خود را منطبق به SLA انجام دهند.
وی گفت: در صورتی که شرکتهای ارائه دهنده اینترنت از تعهدات خود خطور کنند نهادهای مرتبط از جمله سازمان تنظیم مقررات پیگیریهای لازم را دراین زمینه انجام میدهند. به گزارش موبنا موافقتنامه سطح خدمات اینترنت (SLA) تعهداتی را ابین شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تامین کننده پهنای باند اینترنت و عرضه کنندگان، توزیع کنندگان و کاربران نهایی وضع میکند.
در توافقنامه سطح دسترسی خدمات، کاربر باید سطح دسترسی خود را انتخاب کرده و به ازای آن هزینه بهرهمندی از این سرویس را پرداخت کند. پس از آن چنانچه میزان قطعی دسترسی وی نسبت به این توافقنامه بیشتر شود، شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تامین کننده خدمات باید خسارت این قطعی را بپردازد. sla مخفف "service level agreement" توافق کتبی بین تامین کننده، توزیع کننده، عرضه کننده و مصرف کننده نهایی خدمات اینترنت و اینترانت است که با توجه به کیفیت سطح خدمات، نحوه اندازهگیری جبران خسارت تخطی از سطح خدمات و ضمانتهای اجرایی در آن تعیین میشود.