۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۴۵

شركت‌ها برای انقلاب شبکه‌های اجتماعی سازمانی آماده شويد

به گفته تحلیلگران گارتنر شرکت‌ها با عدم استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی در داخل سایت‌های خود فرصت‌های ارزشمندی را از دست می‌دهند. این مؤسسه در گزارشی که در همین هفته منتشر نمود آورده است پتانسیل تجاری چنین سایت‌هایی بطور وسیعی به هدر رفته و اضافه کرد این نکته در آینده‌ای نزدیک به عامل بسیار مهمی در رقابت بین سازمان‌های بزرگ مبدل خواهد شد. Nick Ingelbrecht مدیر تحقیقات گارتنر می‌گوید: «نرم‌افزارهای مخصوص شبکه‌های اجتماعی دارای پتانسیل عظیمی برای پیشبرد قابلیت‌های مدیریتی شرکت‌های بزرگ می‌باشند.» وی در ادامه افزود: «البته کار در چنین حوزه‌هایی هنوز به بلوغ لازم نرسیده و در این بین شرکت‌ها می‌بایستی مراقب آنچه در دنیای شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد باشند. استفاده کاری کارمندان از سرویس‌هایی همچون Facebook و MySpace نیازمند پیاده‌سازی سیاست‌های مناسب می‌باشد.» این یافته‌ها نتیجه تحقیقات محققینی هستند که سال گذشته در قالب یک پروژه در مورد میزان تأثیر شبکه‌های اجتماعی مطالعاتی را انجام دادند. این تحقیق نشان داد تمایلات بسیار قوی در سطوح مختلف به پیروی از اصول اجتماعی در ارتباطات وجود دارد. «شبکه‌های اجتماعی قدمتی به اندازه تاریخ بشریت داشته و موضوع جدیدی نمی‌باشد.» Julia Lin مدیر پروژه تحقیقات تحلیلی گارتنر در ادامه می‌گوید: «هرچند شبکه‌های اجتماعی موجب شدند تا فرم جدیدی از طرز بیان و ابراز عقیده و احساسات در اینترنت بوجود آید که این خود به بازسازی مقاصد و پروتکل‌های شبکه‌سازی اجتماعی در جهان آنلاین کمک شایانی خواهد نمود. هدف بعدی یافتن راهی برای پیاده‌سازی این روش در داخل محیط سازمان‌ها می‌باشد.»
کد مطلب: 10466
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام