۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۰

"اينترنت پاك" يك سوژه مفيد براي ارتقاي بهره‌وري كاربران

ایتنا- در دوره‌اي زندگي مي‌كنيم كه بايد افراد و كاربران وب را تربيت كنيم تا بتوانند محتواسازان قابلي در عرصه وب و جهان مجازي باشند نه اين كه با ذكر عناوين و اتخاذ تصميماتي درصدد محدودسازي اين عرصه باشيم.


فرهنگ ايراني كه متكي بر اخلاق و اخلاق‌مداري است بايد به گونه‌اي در فضاي مجازي قد علم كند تا سايرين براي رقابت به دنبال آن كشيده شوند و روند ناپاكي‌ها هم افول كند.

به گزارش ایتنا هوشنگ آقايي‌زاده - كارشناس تجارت الكترونيكي - در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: متاسفانه الگوريتم غيرهوشمندي كه براي فيلترينگ اتخاذ شده موجب از دسترس خارج شدن برخي محتواي مفيد و ضروري از محيط اينترنت شده است و تنها روش دسترسي به اين محتوا استفاده از VPN و PROXY است كه متاسفانه استفاده چنين روندهايي نيز غيرقانوني است.

اين كارشناس ابراز كرد: در دوره‌اي زندگي مي‌كنيم كه بايد افراد و كاربران وب را تربيت كنيم تا بتوانند محتواسازان قابلي در عرصه وب و جهان مجازي باشند نه اين كه با ذكر عناوين و اتخاذ تصميماتي درصدد محدودسازي اين عرصه باشيم.

آقايي‌زاده با اشاره به اين نكته كه موضوع "اينترنت پاك" مي‌تواند يك سوژه مفيد براي ارتقاي بهره‌وري كاربران ايراني وب باشد، اذعان كرد:‌اين سوژه مي‌تواند همت و توان عظيمي از ايراني‌ها را در وب براي اشاعه و نشر محتواي مفيد و سالم به ارمغان آورد كه اين بسيار عمل مثبتي است؛ اما اين كه خودمان را منزوي كنيم و براي اشاعه محتوا توسط كاربران شرط و شروط بگذاريم به هيچ عنوان موثر واقع نخواهد شد.
 
کد مطلب: 21497
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام