۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۴۵

ضرورت احياي نظام جامع فناوري اطلاعات در كشور

ایتنا- اعلایی: زماني خبر از نظام جامع فناوري اطلاعات در كشور بود كه متأسفانه ظاهرا سرانجامي همچون ساير نظام‌ها و طرح‌ها پيدا كرده و هر از گاهي هم براي اينكه گفته شود هنوز يادمان هست يك گريزي به آن زده مي‌شود.


مسئولان ICT كشور بايد تكاليفي را براي پيشروهاي فناوري اطلاعات در هر نقطه از كشور در جهت ارائه نظام‌هاي جامعي از فناوري اطلاعات ايجاد كنند.

به گزارش ایتنا امير اعلايي - كارشناس تجارت الكترونيكي- در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به نظارت‌هاي غلط بر بازار فناوري اطلاعات و ابزارهاي ارتباطي اظهار كرد: نبود ضوابطي درست در اين حوزه موجب اين شده كه مديريت و ساماندهي دست افراد خبره و با تجربه در اين حوزه بيفتد و به نوعي قوانين نيز هرچند كارا اما به صورت جامع وجود نداشته باشد.

وي گفت: زماني خبر از نظام جامع فناوري اطلاعات در كشور بود كه متأسفانه ظاهرا سرانجامي همچون ساير نظام‌ها و طرح‌ها پيدا كرده و هر از گاهي هم براي اينكه گفته شود هنوز يادمان هست يك گريزي به آن زده مي‌شود.

او درباره روند تدوين اين نظام جامع تاكيد كرد: در زمان خودش كه شايد به ۳ سال پيش بازمي‌گردد، نشست‌هاي تخصصي در وزارتخانه و شركت فناوري اطلاعات برگزار مي‌شد و حتي از مسئولان بخش خصوصي نيز خواسته مي‌شد تا در آن شركت كرده و نظراتشان را عنوان كنند و به همين منظور همتي عمومي را حداقل در اين حوزه ايجاد كرد كه مي‌توانست سرانجام روشني را در كليه بخش‌هاي ICT اعم از واردات و تراكنش‌هاي ارائه خدمات داشته باشد.

اعلايي در پايان ابراز كرد: در شرايط كنوني مي‌طلبد كه مسئولان فناوري اطلاعات كشور كليه مراكز و نقاط استاني پيشرو در اين حوزه را شناسايي كرده و آنها را به ارائه نظام‌هاي جامع مكلف كنند و پس از جمع‌آوري آنها، كميته‌اي از اعضاي صنف و نمايندگان دولتي را تشكيل دهند تا در مدت زماني بهينه شده به بهترين نتايج برسيم تا نظارتي يكپارچه بر اين حوزه محقق شود.
 
کد مطلب: 21262
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام