۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۳۸

هند با ارسال هلی‌کوپتر به مریخ جای خالی ناسا را پر می‌کند

ایتنا - سازمان فضایی هند قصد دارد در آغاز دهه ۲۰۳۰ میلادی، همزمان با ارسال یک فروند فرودگر (لندر) به مریخ، یک هلی‌کوپتر نیز به این سیاره اعزام کند.
هند با ارسال هلی‌کوپتر به مریخ جای خالی ناسا را پر می‌کند

این برنامه بلندپروازانه‌ترین مأموریت فضایی هند به مریخ خواهد بود که پس از موفقیت‌آمیز بودن ماموریت MOM در سال ۲۰۱۴ انجام می‌شود.

به گفته جایادو پرادیپ، محقق آزمایشگاه فیزیک فضایی در مرکز ویکرام سارابهی، این هلی‌کوپتر حامل مجموعه‌ای از تجهیزات علمی برای انجام اکتشافات هوایی در سیاره سرخ خواهد بود.

از جمله این تجهیزات می‌توان به حسگرهای دما، رطوبت، فشار و سرعت باد، یک ردیاب علمی و یک ردیاب غبار اشاره کرد که برای سنجش توزیع عمودی ذرات معلق در اتمسفر مریخ به کار خواهند رفت.

این هلی‌کوپتر برای پرواز در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح مریخ طراحی شده‌ است.

این در حالی است که هلی‌کوپتر نبوغ ناسا در مجموع پروازهای خود به ارتفاع ۲۴ متری دست یافت و مسافت ۱۷ کیلومتری را طی کرد.

پیش‌بینی می‌شود نتایج حاصل از پرواز این هلی‌کوپتر هندی، اطلاعات باارزشی را در اختیار دانشمندان قرار دهد.

همچنین با توجه به موفقیت‌آمیز بودن مأموریت قبلی MOM، انتظار می‌رود این مأموریت نیز با موفقیت همراه باشد و هند را در زمره کشورهای پیشرو در اکتشافات فضایی قرار دهد.

ارسال یک هلی‌کوپتر به مریخ نشان‌دهنده توان بالای فنی و مهندسی هند در طراحی و ساخت وسایل پیچیده فضایی است. با تحقق این پروژه، هند در کنار آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان پیشگامان اکتشافات فضایی جای پای خود را باز خواهد کرد.
کد مطلب: 77642
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام