۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۹

3 مهارت ضروری مهندسان در عصر هوش مصنوعی

ایتنا - در میان بازار مملو از نیروی کار، کارفرمایان باید به دنبال کیفی‌ترین و کارآمدترین نیروها باشند.
3 مهارت ضروری مهندسان در عصر هوش مصنوعی

بر اساس گزارشی که اخیرا از سوی لینکدین منتشر شده، مهارت‌های ارتباطی، رهبری و تحلیلی، سه مهارت نرم هستند  که بیشترین تقاضا را در میان آگهی‌های شغلی برای مهندسان دارند.
به گزارش ایتنا، این شرکت نتایج خود را بر مبنای داده‌های حاصل از آگهی‌های شغلی در سه کشور هند، بریتانیا و ایالات متحده در ماه‌های می تا اکتبر سال گذشته بررسی و استنتاج کرده است.

در این گزارش آمده است که کارفرمایان همچنین مهارت‌های حل مسئله، کار تیمی و مدیریت را به عنوان بخشی از جست‌وجوی خود برای یافتن نیروهای مناسب و کارآ تخصیص می‌دهند.
 Ya Xu، معاون مهندسی و رئیس داده و هوش مصنوعی LinkedI در یک پست وبلاگی در این خصوص گفت: «مهارت‌های نرم می‌توانند تأثیری را که یک مهندس می‌تواند بر کار داشته باشد تقویت کنند، و کارفرمایان را وادار می‌کنند تا بیشتر به دنبال این مجموعه مهارت‌ها باشند.

شرکت‌ها برای نیل به اهداف و نیز اجرایی کردن برنامه‌های خود در زمینه فناوری، همواره نیازمند جذب نیروی بااستعداد کافی هستند، ضمن اینکه مدیران  محتاج تیم‌هایی هستند که بتوانند به آرامی عمل کنند و مهارت‌هایی چون توانایی ارتباط و همکاری را در حد اعلی دارا باشند.
به گفته دیوید کوشمن مدیر تحقیقات اجرایی HFS : «مدیران به کارکنانی نیاز دارند که نه تنها تمایل به همکاری داشته باشند، بلکه به شکل معناداری رفتارهایشان در همین مسیر باشد.» به گفته وی، شرکت‌ها باید حس اجتماعی را القا کنند.

از سوی دیگر، توسعه سریع فناوری هوش مصنوعی،  همچنین در شکل‌دهی نحوه برخورد شرکت‌ها با بازار کار فناوری موثر است.
گزارش لینکدین در این زمینه تصریح دارد که ظهور و بسط این فناوری جدید، تنها انواع محصولات یا ویژگی‌هایی را که می‌توانیم بسازیم تغییر نمی‌دهد، بلکه کل چهره مهندسی را متحول می‌کند و منجر به ظهور مهارت‌ها، مشاغل و روش‌های کاملاً جدید کار در سازمان‌ها می‌شود.
مطابق این مطالعه، جویندگان کار به تغییر اولویت‌های کارفرما توجه می‌کنند و به همین شکل پاسخ داده‌اند. بر اساس نظرسنجی CompTIA از جویندگان کار فناوری، اصول هوش مصنوعی جزو مهارت‌های مورد تقاضا در بازار کار امروزی است. 

استقرار هوش مصنوعی، در کنار راه اندازی مجدد تعمیرات اساسی فناوری که قبلاً به تعویق افتاده بود، به عنوان یک محرک کلیدی برای اشتغال فناوری در سال 2024 تلقی می شود .
 
کد مطلب: 77554
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام