۰
plusresetminus
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰

نقش IT در بازار اقتصادی کشور؛ مشکل کجاست؟!

ایتنا- اشتغال‌زایی بالا از ویژگی‌های بخش فناوری اطلاعات است.
نقش IT در بازار اقتصادی کشور؛ مشکل کجاست؟!


وزیر پیشین ارتباطات با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در درآمد ناخالص کشورهای منطقه گفت: در حال حاضر فناوری اطلاعات در کشورهایی مثل کره و ایرلند بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی را تامین می‌کنند که این امر به افزایش اشتغال‌زایی نیز کمک می‌کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سیداحمد معتمدی - رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این‌که اشتغال‌زایی بالا از ویژگی‌های بخش فن‌آوری اطلاعات است، اظهار کرد: با توجه به این که فن‌آوری اطلاعات هم کاربری‌های فناوری اطلاعات و هم کاربری‌های ارتباطی را دارد، میزان اشتغال‌زایی آن حتی از مخابرات بیشتر است.

وی همچنین درباره میزان سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار فناوری اطلاعات تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این بازار این است که سرمایه‌ها در حد و اندازه‌ای می‌تواند وارد این بازار شود.

مثلا اپراتورها، سرمایه‌های بزرگ، ISPها سرمایه‌های کوچک و شرکت‌های وایمکس نیز سرمایه‌های متوسطی نیاز دارند.

وزیر پیشین ارتباطات با تاکید بر این‌که در صورت توجه کشور به بخش فناوری اطلاعات این بخش می‌تواند به لحاظ اقتصادی در کشور موثر واقع شود تصریح کرد: لازم است دولت برای افزایش تقاضا در بازار فن‌آوری برنامه‌ریزی کند.

معتمدی افزود: البته درحال حاضر نیز دولت برنامه‌هایی را برای این بخش دارد اما لازم است سازمان‌ها و بخش‌های مختلف نظام بر سر یک استراتژی روشن در زمینه بازار فن‌آوری اطلاعات به تفاهم برسند چراکه اختلافات در این زمینه باعث عقب‌ماندگی ایران شده است.

وی درباره زیرساخت‌های کشور برای افزایش تجارت الکترونیک تصریح کرد: در حال حاضر ایران زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی دارد اما مشکل اساسی کشور در بخش محدودیت پهنای باند است.

وزیر پیشین ارتباطات افزود: در حال حاضر همه تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید در دنیا روی بستر پهنای باند ایجاد می‌شود.

معتمدی با اشاره به این‌که زمانی تعداد کاربران اینترنت در کشور جزو شاخص‌های با اهمیت بود، گفت: اما در حال حاضر تعداد کاربرانی که به پهن باند دسترسی دارند شاخص‌ ملاک اصلی است.
کد مطلب: 34315
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام