۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۵۵

بیانیهٔ مأموریت جدید نیروی فضایی ایالات متحده

ایتنا - نیروی فضایی ایالات متحده بیانیه مأموریت جدیدی برای ایمن‌سازی همه چیز «در فضا، از فضا و به فضا» دارد.
بیانیهٔ مأموریت جدید نیروی فضایی ایالات متحده
نیروی فضایی ایالات متحده از بیانیه جدید خود پرده‌برداری کرد و مأموریت این سرویس را تنها در ۱۰ کلمه خلاصه کرد: «تأمین منافع ملت در فضا، از فضا و به فضا».
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسپیس، ژنرال چنس سالتزمن (افسر ارشد این سرویس و رئیس عملیات فضایی) در بیانیه‌ای گفت که بیانیه مأموریت جدید منحصراً از طریق درخواست پیشنهاد از اعضای نیروی فضایی که به عنوان نگهبانان شناخته می‌شوند تهیه شده است.

سالتزمن گفت: «ما برای ایجاد یک عبارت جذاب، یک تیم بازاریابی شرکتی استخدام نکردیم! ژنرال‌ها هم در پنتاگون دور یک میز نمی‌نشستند و درباره اینکه بیانیه باید چه باشد بحث کنند».
 
گفتنی است بیانیه مأموریت جدید نیروی فضایی، عملکردهای اصلی این سرویس را تشریح می‌کند. «در فضا» به عملیات ماهواره‌ها و فضاپیماها در مدار زمین اشاره دارد که برای محافظت از زیرساخت‌های فضایی آمریکا در برابر سلاح‌های ضد ماهواره دیگر کشورها طراحی شده‌اند.
 
در همین حال، «از فضا» شامل دارایی‌های فضایی است که ارتش ایالات متحده به آنها اتکا دارد؛ همچون ماهواره‌های ناوبری GPS، صور فلکی ارتباطی و سامانه‌های هشدار پرتاب اولیه موشک.
 
در نهایت، «به فضا» به نقش نیروی فضایی در تضمین دسترسی آمریکا به مدار زمین از طریق پرتاب موشک و زیرساخت‌هایی که از چنین رویدادهایی پشتیبانی می‌کند، اشاره دارد.
 
بیانیه مأموریت جدید نیروی فضایی حدود شش ماه پس از انتقاد سالتزمن نسبت به بیانیه مأموریت قبلی این سرویس منتشر شد.

سالتزمن در یادداشتی که توسط تارنمای Military.com منتشر شده است، نوشت که تعداد بسیار کمی از نگهبانان می‌توانند بیانیه مأموریت سابق نیروی فضایی را بازگو کنند و نگرانی خود را از این که بیانیه قدیمی «بازتاب‌دهنده این واقعیت نیست که ملت آمریکا نیروی فضایی دارد و وظایف حیاتی نگهبانان انجام می‌دهد» را بیان کرد.
 
سالتزمن ادامه داد: «بیانیه مأموریت فعلی ما طولانی و دست و پا گیر است؛ ولی ما می‌توانیم بهتر عمل کنیم».
 
بیانیه مأموریت قبلی از لحاظ جمله‌بندی بسیار پیچیده‌تر از بیانیه جدید بود و حاوی اصطلاحات بسیار بیشتری بود که در واقع بازتاب‌دهنده دکترین نظامی بودند.

برای مثال، در بیانیه قبلی آمده بود: «نیروی فضایی ایالات متحده مسئول سازماندهی، آموزش و تجهیز نگهبانان برای انجام عملیات فضایی جهانی است که شیوه نبرد نیروهای مشترک و ائتلاف ما را بهبود می‌بخشد و در عین حال گزینه‌های نظامی را نیز جهت دستیابی به اهداف ملی به تصمیم‌گیرندگان ارائه می‌دهد».
کد مطلب: 76870
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام