۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۰

وزیر ارتباطات: برای فیلترینگ اینستاگرام اتاق فکر تشکیل داده‌اند

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتشار فیلم نوجوانی در اینستاگرام و با بیان اینکه به من گفتند اتاق فکری می خواهد با انتشار این فیلم برای فیلترینگ اینستاگرام فشار بیاورد گفت: به جای دعواها به دنبال نجات کودک در معرض خطر باشیم.
وزیر ارتباطات: برای فیلترینگ اینستاگرام اتاق فکر تشکیل داده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتشار فیلم نوجوانی در اینستاگرام و با بیان اینکه به من گفتند اتاق فکری می خواهد با انتشار این فیلم برای فیلترینگ اینستاگرام فشار بیاورد گفت: به جای دعواها به دنبال نجات کودک در معرض خطر باشیم.

به گزارش ایتنا از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به پخش ویدیویی مربوط به حضور یک نوجوان 14 ساله در لایو نامناسب اینستاگرامی، اظهار کرد: این ویدیو را برای من فرستادند و گفتند که اتاق فکری برنامه ریزی کرد تا به صورت گسترده ویدیو را پخشش کنند تا ابزاری شود برای حمله کردن به شما جهت فیلتر اینستاگرام. بله من هم  4 شب پیش این ویدیو را دیدم و  پاسخم این بود که پالایش و فیلتر شبکه‌های مجازی با مجموعه های دیگر است و آنان در ارتباط با این موضوعات مکانیزم‌های خودشان را دارند.

وی ادامه داد: فیلم انصافا تلخ بود. به نظرم می‌رسد نهادهایی که مسئولیت امداد رسانی به کودکان را دارند باید به آن رسیدگی کنند. به نظرم باید به وضعیت ایشان و خانواده اش رسیدگی شود. من هم از همان سه چهار شب پیش خواسته ام که آدرسی از این خانواده پیدا کنند تا اگر بتوانیم با همکارانمان کمکی بکنیم. اصل مطلب نجات این کودک است. به جای دعوا کردن باید به نجات آنها فکر کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نهادهایی که مسئولیت فرهنگ و تربیت را در دستور کار خود دارند باید پیگیری کنند تا این مشکلات پیش نیاید. توصیه من این است که نباید طوری وانمود کنیم که احساس ضد انقلاب این باشد که وضع کل مملکت همین است. اگر این مملکت کودکانی مثل ایشان دارد که باید به وضعیتش رسیدگی شود، که قطعا همین وضعیت هم آثار مشکلات دیگری در کشور است؛ شهید حججی و نوجوان های دین‌دار و معتقد به اسلام هم دارند. طوری وانمود نکنیم که انگار وضعیت تمامی نوجوان های ما این است.
کد مطلب: 63434
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«به جای دعواها به دنبال نجات کودک در معرض خطر باشیم.»
به عبارتی اصل قضیه چیز دیگری ست ، عمل فیلترینگ شاید مشابه این باشد ، چاقوی تیز که راحت با آن مرغ و گوشت خورد و یا میوه پوست کنده میشود را به بهانه کاربرد و تیژی اش ممنوع کنیم! ،باید استفاده درست از کارد را بیاموزیم ، بسیاری از ابزارهای پیرامون ما راهکارهای متفاوت در استفاده دارند ، با اتومبیل هم میشود آدم کشت و هم میشود مسافر جابجا کرد و...... ، امروز که گوشت قرمز ، مرغ ، تخم مرغ و... آنچنان با گرانی فیلتر شده که همه شاهدیم ، کاش این اتاق های فکر ، فکری به حال این فیلتر شده های اساسی هم باشند. با ابزار شبکه ای اجتماعی رنج کودکی اطلاع رسانی شده ، تا که به او کمک رسانی شود . همین و بس ، شاید هم باید از نشر اینگونه رنج ها ممانعت کرد تا که خدای ناکرده خاطر کسی مکدر نشود ، حال این کودک هر بلایی برسرش بیاید مهم نیست!
a
feedback
Iran, Islamic Republic of
چند روز پیش رادیو ایران را گوش میکردم ، در مصاحبه با یکی از مسئولین نکته ای پخش شد که ممکن است ربط مستقیمی با این مطلب نداشته باشد اما گفتنش خالی از لطف هم نیست ، معاون محترم وزارتخانه ای فرمودند:« یارانه فردی را قطع کردیم ، نامبرده اعتراض داشت ، در حالی که سود بانکی حسابش ماهیانه ۱۲ میلیارد تومان بود! »
به این میگن فیلترینگ عالی و مثبت ، نه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام