۲
۰
plusresetminus
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۷
آذری جهرمی:

عقل جمعی کشور موافق فیلترینگ اینستاگرام نیست

ایتنا - وزیر ارتباطات: عده‌ای همیشه معتقد بوده‌اند که اینستاگرام را باید بست، فشار هم وارد کرده و می‌کنند ولی طبیعتاً تاکنون عقل جمعی کشور به این‌چنین جمع‌بندی نرسیده است.
عقل جمعی کشور موافق فیلترینگ اینستاگرام نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که نه قوه قضاییه و نه عقل جمعی کشور به چنین جمع‌بندی نرسیده‌اند که اینستاگرام را فیلتر کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی درباره آینده شبکه‌های اجتماعی و به‌طور مشخص اینستاگرام گفت: من شرایط جامعه را به سمتی نمی‌بینم که هدفی برای فیلتر کردن اینستاگرام وجود داشته باشد. البته عده‌ای همیشه معتقد بوده‌اند که این پلتفرم را باید بست، فشار هم وارد کرده و می‌کنند ولی طبیعتاً تاکنون عقل جمعی کشور به این‌چنین جمع‌بندی نرسیده است.

وی افزود: البته آن‌هایی که معتقدند که باید اینستاگرام فیلتر شود به ما فشار می‌آوردند و این در حالی است که مسئولیت صدور حکم و تصمیم‌گیری برای فیلترینگ جای دیگری است و فشار را باید به نهاده مربوطه که به‌طور مشخص قوه قضاییه و دادستانی کل کشور بر اساس حکم کارگروه تعیین مصادیق هستند وارد کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بعضی از عزیزان تأکید می‌کنند که اینستاگرام بد است و وزیر ارتباطات چرا آن را فیلتر نمی‌کند؟ درحالی‌که وزیر ارتباطات نه قانونا اختیار فیلتر کردن را دارد و نه می‌تواند چنین کاری بکند. آن‌که فیلتر می‌کند شرکت‌های اینترنتی است و آن‌که حکم را صادر می‌کند مشخص است کجاست؛ بنابراین باید این مطالبات را جای دیگری پیگیری کنند.

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه «درهرحال من در قوه قضاییه هم‌چنین جمع‌بندی برای فیلترینگ اینستاگرام ندیده‌ام» گفت: البته بپذیریم که اشکالات و ناهنجاری‌هایی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و مقداری قوانین ما نیازمند بازنگری است و منطبق با واقعیت‌های امروز فضای مجازی نیست.
کد مطلب: 61563
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
هر مجموعه ای از موجودات زنده که تشکیل جامعه ای را می دهند ، برای بقا و ادامه حیات خود نیاز مبرم به ارتباط با یکدیگر دارند تا که با تبادل اطلاعات ، جامعه و در نهایت حیات فردی خود را حفظ کنند. جوامع انسانی با خصلت فطری تفکر و اندیشیدن از این قاعده مستثنا نیست . شکل و ماهیت این ارتباط در طول زندگی انسان ها برحسب دانش روز مدام در حال تحول بوده و خواهد بود. ارتباط با همنوع ضرورتی انکار ناپذیر است ، شکل این ارتباط هم رابطه مستقیم با دانش و فرهنگ همان زمان دارد ، امروزه با توجه به تحولات عظیم علم و دانش ، کمیت و کیفیت این ارتباط دچار تغییرات شگرفی شده ، اینترنت ، این ابزار نوین ، بستر ارتباطی بسیار متنوعی را ایجاد کرده که ضرورت نیاز جامعه انسان کنونی را تامین می کند. رد یا عدم پذیرش این بستر ارتباطی و چگونگی شکل و شمایل آن ، و تلاش در انکار و یا محصور کردنش ، هیچگونه سازگاری با روزگار امروز ندارد ، به عبارتی محدود کردن و یا مسدود کردن این ارتباط مبتنی بر تکنولوژی روز ، مانند آن است که مسیر تنفس مسدود شود ، به بیان دیگر با این روش ها مانع تداوم حیات جامعه خواهیم شد.
feedback
Romania
حرفات قشنگ برادر ولی کیه که بفهمه؟!
آقای جهرمی اگر نمی تونی استعفا بده! نه جلوی فیلترینگ میگیری نه قیمت اینترنت موبایل میتونی کاهش بدی!
اگه اون جا علم هستی پس چرا صندلی ولی نمی کنی؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام