۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۸

نادلا: آفیس ۳۶۵ درخشان‌ترین وضعیت را در میان محصولات مایکروسافت دارد

ایتنا - مایکروسافت فعالیتش را از بازار مصرف­ کنندگان، عمدتا به سمت بازار شرکت‌ها و سازمان‌ها شیفت داده است.
نادلا: آفیس ۳۶۵ درخشان‌ترین وضعیت را در میان محصولات مایکروسافت دارد

 
بنا بر گزارش CNBC، ساتیا نادلا (مدیرعامل شرکت مایکروسافت) در کنفرانس Morgan Stanley Technology, Media & Telecom گفت که انتظار می‌­رود اپلیکیشن‌های ابری مایکروسافت مانند آفیس 365 بسیار فراتر از انتظار ظاهر شده و دستاورد درخشانی برای این شرکت به ارمغان آورند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ciodive، علاوه بر این، به گفته نادلا، نرم‌­افزار هوش مایکروسافت برای فضای ابری، با نام Power BI -که برای تجزیه و تحلیل داده‌­های سازمانی استفاده می‌­شود- نرخ جاری عایدی سالانه 500 میلیون دلار را برای شرکت مزبور به دنبال داشته است.

همچنین به درخواست نادلا، مایکروسافت فعالیتش را از بازار مصرف‌کنندگان، عمدتاً به سمت بازار شرکت‌ها و سازمان‌ها شیفت داده است.
مطابق آمار، از 28.9 میلیون دلاری که این شرکت در سه ماهه دوم سال مالی 2018 کسب نموده، حدود 19 میلیارد دلار برگرفته از «بنگاه‌های بزرگ و آژانس‌های دولتی» بوده است.

شایان ذکر است که مایکروسافت، شرکتی 43 ساله است که به خاطر تلاش برای تسهیل دسترسی به کامپیوترهای شخصی به شهرت رسیده است. حال، شرکت‌های سراسر جهان از محصولات و سرویس‌های مایکروسافت در دپارتمان‌های مختلف خود استفاده می‌­کنند، از دسکتاپ‌های آن­سایت، نرم­‌افزار و اشتراک‌های آژور، تا سرویس‌های کمکی.
 

با این حال، سرویس‌های ابری و پتانسیل بالای آن، در واقع جبهه بعدی است و مایکروسافت از آن چشم نمی‌­پوشد، حتی در رقابت با شرکتی مانند AWS.
گفته می‌شود آژور در سه­ ماهه چهارم سال مالی 2017 سهم بازار خود را به 20% افزایش داد، در حالی که سهم AWS به میزان 6 درصد کاهش یافت، هر چند که همچنان 62% از بازار را در اختیار دارد.

تحلیلگران معتقدند رشد طبیعی مایکروسافت در بازار ابری به خاطر «مدل‌های پیش‌ساخته بیشتر» در مقایسه با رقبایش در فضای ابر عمومی است.

مایکروسافت مدام با باندل‌های جدیدی مانند Microsoft 365 تمرکز خود را به سمت بازار سازمانی تغییر می‌دهد؛ به عنوان مثال این شرکت در ماه ژوئیه بسته آفیس، ویندوز، امنیت و راهکارهای موبایل را عرضه نمود.
به نظر کارشناسان، زمانی که نوبت به ترکیب با سازگای و فراگیری در این صنعت فرا برسد، مایکروسافت می‌تواند با موفقیت تمام، جایگاهش را به عنوان یک فروشگاه کامل و همه‌­منظوره برای سازمان‌ها حفظ نماید.
 
 
کد مطلب: 52197
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام