۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱

مایکروسافت در تلاش برای جبران اشتباهات «استیو بالمر»

ایتنا - نادلا تصمیم گرفته است اهداف جدید را که فاصله زیادی با استراتژی‌های «استیو بالمر» دارند، محقق کند.
مایکروسافت در تلاش برای جبران اشتباهات «استیو بالمر»


با گذشت دو سال پس از خرید نوکیا توسط مایکروسافت، غول نرم‌افزاری جهان تلاش می‌کند ساختار کلی این شرکت فنلاندی را تغییر دهد تا بتواند از آن در راستای فعالیت‌های خود استفاده کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از بنزینگا، «ریچ تولو» مدیر تحقیقات مرکز Fried & Company در این زمینه وضعیت مایکروسافت را با شرکت سونی مقایسه کرد. او گفت: «سونی طی چند سال گذشته چندین شرکت کوچک‌تر را خریداری کرد و نتوانست از آنها استفاده قابل ملاحظه‌ای کند. مایکروسافت هم‌اکنون در شرایط مشابه به سر می‌برد و حتی برای خرید شرکت بزرگی چون نوکیا، همچنان تاوان اشتباهات مدیرعامل قبلی خود را می‌دهد.»

او در ادامه توضیح داد: «بررسی کوچک در نحوه فعالیت مایکروسافت نشان می‌دهد مدیرعامل کنونی شرکت پس از گذشت یک سال از حضور خود در این موقعیت همچنان تلاش می‌کند اشتباهات مدیرعامل قبلی را جبران کند و تمرکز بیشتر بر خدمات ابری و سازمانی داشته باشند تا از گردونه رقابت خارج نشود.»

این مسئله از آخرین تغییراتی می‌شود که «ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت لحاظ کرده است و در آخرین سخنرانی خود اعلام کرده است که استراتژی اصلی غول نرم‌افزاری جهان را بر پایه خدمات ابری و سازمانی استوار می‌کند.

 

نادلا هفته گذشته دو قسمت اصلی از زیرمجموعه‌های جست‌وجوگر Bing را که همچنان مورد استفاده قرار می‌گرفتند واگذار کرد تا از این طریق بتواند بر خدمات اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشد.

«کادی ویلارد» مدیرعامل شرکت Scutify and Futr با استقبال از این تغییرات در مایکروسافت اظهار داشت: «خبر خوب این است که مایکروسافت تصمیم گرفته ساختار اصلی فعالیت‌های خود را تغییر دهد. این تغییر ساختار در جهت مثبت انجام می‌شود و آنچه که "استیو بالمر" به اشتباه بنا کرده بود را کنار می‌گذارد.»

استراتژی که نادلا هم‌اکنون در نظر گرفته، تغییر ساختار کلی مایکروسافت است تا بر اساس آن بتواند اهداف جدید را که فاصله زیادی با استراتژی‌های «استیو بالمر» دارند، محقق کند.
 
کد مطلب: 37071
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام