۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۷

کسب و کار ابری، مسیر جدید پیشرفت و اقتدار مایکروسافت

ایتنا- از زمانی که ساتیا نادلا، در فوریه 2014، مدیریت عامل مایکروسافت را در دست گرفته، قیمت سهام مایکروسافت به طور مداوم رشد داشته است.
کسب و کار ابری، مسیر جدید پیشرفت و اقتدار مایکروسافت


به نظر کارشناسان بازار، روشی که نادلا مدیرعامل شرکت مایکروسافت انتخاب کرده است، نقطه مخالف روشی است که استیو بالمر، مدیرعامل پیشین دنبال می‌کرد؛ زیرا نادلا مایکروسافت را از حالت قبلی آن -که بیشتر بر اساس کسب‌و‌کار سازمانی بود- دور و آن را بر پایه موبایل و فضای ابری اداره نمود و از این چشم‌انداز به مایکروسافت نگاه کرد.
همین موضوع سبب شده که امروز مایکروسافت، پلتفرم‌‌های مختلفی را در خود جای دهد و بازارهایی نظیر ابر سازمانی و هوش مصنوعی را رشد و ارتقاء دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، این گذار از حالت قبلی به حالت کنونی به تدریج در حال وقوع بوده و به گونه‌ای است که موجب رشد درآمد این غول دنای آی.تی می‌شود.
نشانه بارز این حالت گذار، این بود که برای نخستین بار درآمد ناشی از محصول آفیس365 از درآمد حاصل از کسب‌وکار صدور مجوز آفیس قبلی فراتر رفت.

در حقیقت، زمانی که مایکروسافت آخرین حساب‌های سال مالی خود را بسته و منتشر نمود، نتایج و ارقام، به صورت کامل بیانگر این پیشرفت‌ها بود.


گزارش مایکروسافت به صراحت نشان داد که درآمد خالص این شرکت، 7.7 میلیارد دلار یا 98 سنت به ازای هر سهم بوده است، ضمن اینکه در سه ماهه چهارم مالی، 24.7 میلیارد دلار درآمد داشته است.
پیش‌بینی درآمدی که توسط توماس رویترز انجام شده بود نشان داد درآمد این شرکت 24.3 میلیارد دلار و درآمد خالص آن، 71 سنت به ازای هر سهم بوده است. شگفتی این سود بیشتر به خاطر مشکلاتی بود که در گذشته در کسب‌وکار مربوط به تلفن همراه اتفاق افتاده بود.

ساتیا نادلا در کنفرانسی خطاب به سرمایه‌گذاران شرکت اذعان داشت: «تغییر و تحول، فرآیندی مستمر و مداوم از تجدید و سرمایه‌گذاری مجدد است. ما به سرمایه‌گذاری در فرصت‌های دارای امکان پیشرفت بالا، ادامه می‌دهیم و نوآوری خود را در مسیر فضای ابری و هوش مصنوعی تداوم می‌بخشیم؛ هم‌چنین فناوری و محصولاتمان را روی تجارب و راه‌حل‌هایی متمرکز می‌کنیم که ارزش جدیدی را برای مشتریان به ارمغان آورد.»
 
کد مطلب: 49529
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام