۰
plusresetminus
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵

فراخوانده شدن فیس‌بوک به دادگاه در زمینه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ایتنا – سنای آمریکا از مسئولان فیس‌بوک خواسته است تا برای شهادت دادن درباره تلاش روسیه برای دست‌کاری نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دادگاه حاضر شوند.
فراخوانده شدن فیس‌بوک به دادگاه در زمینه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
به نظر می‌رسد که پرونده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دستکاری‌های انجام شده در آن همچنان باز است، و به‌تازگی فیس‌بوک توسط سنای آمریکا در این زمینه بازخواست شده است و باید در دادگاه حاضر شود.

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی thestar، دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حقیقت به نمادی از قدرت شبکه‌های اجتماعی در شکل دادن رویکرد اذهان عمومی بدل شد.
در این میان بسیاری معتقدند که این انتخابات به‌واسطه اقدام‌های سایبری روس‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است و حال به نظر می‌رسد که شاهد موج جدیدی از فعالیت دادگاه‌ها در این زمینه خواهیم بود.

بر اساس اخبار منتشر شده، سنای آمریکا از مسئولان فیس‌بوک خواسته است تا برای شهادت دادن درباره تلاش روسیه برای دست‌کاری نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دادگاه حاضر شوند.
 
مقامات رسمی آمریکا هنوز جزئیات این بازخواست را منتشر نکرده‌اند، ولی گفته می‌شود که فیس‌بوک در این راه تنها نیست و توییتر و سایر شرکت‌های صاحب شبکه اجتماعی نیز مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

یک سناتور آمریکایی به نام سناتور بر در این زمینه می‌گوید: «ما معتقدیم این احتمال وجود دارد که فیس‌بوک بداند که ممکن است چگونه از این شبکه اجتماعی برای جهت‌دهی انتخابات استفاده می‌شود.»

در صورتی‌که این موضوع به اثبات برسد، شاهد دردسرهای بزرگی برای فیس‌بوک خواهیم بود، ولی بعید به نظر می‌رسد که موقعیت دونالد ترامپ به‌عنوان رییس جمهور آمریکا به خطر بیفتد و این امر به‌خودی‌خود یک نوع تضاد رفتاری را در دولت آمریکا نشان می‌دهد.
 
کد مطلب: 50244
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام