۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶

عرضه برنامه تلفن همراه برای حل مشکل افراد کوررنگ

ایتنا - شرکت مایکروسافت برنامه جدیدی را برای کاربران گوشی‌های همراه عرضه کرده که مشکل مشاهده برخی رنگ‌ها را در افراد کوررنگ برطرف می‌کند.
عرضه برنامه تلفن همراه برای حل مشکل افراد کوررنگ


افراد کوررنگ قادر به مشاهده طیف کامل رنگ‌ها نیستند و اگر چه در سال‌های اخیر برخی لنزها طراحی شده‌اند که به مشاهده کامل رنگ‌ها توسط این افراد کمک می‌کنند، اما حالا گروهی از محققان مایکروسافت برنامه‌ای به نام Enter: Color Binoculars عرضه کرده‌اند که به کاربران گوشی‌ها و تبلت‌ها کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با تنوع واقعی مشاهده کنند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از مشبل، تام اورتون طراح اصلی این برنامه که خود با مشکل کوررنگی مواجه است می گوید با استفاده از انها راحت‌تر می تواند رنگ‌های قرمز و سبز را از هم تشخیص دهد. با نصب این برنامه بر روی گوشی سه حالت مشاهده محیط اطراف با استفاده از دوربین گوشی به افراد پیشنهاد می‌شود که عبارتند از قرمز/سبز، سبز/قرمز و آبی/زرد.

البته برنامه یاد شده تنها برای مشاهده محیط و نه عکاسی قابل استفاده است. استفاده از این برنامه که با آندروید و آی.او.اس سازگار است به رایگان ممکن است.

اگر شما جزو افرادی هستید که تصور می‌کنید دچار مشکل کوررنگی هستید، اما از این مساله اطمینان ندارید می‌توانید برنامه تست کوررنگی Ishihara color blindness test را از آدرس http://www.color-blindness.com/ishihara-38-plates-cvd-test#prettyPhoto آزمایش کنید.
کد مطلب: 46463
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام