۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹

میزان برنامه‌های موبایلی خطرناک ساخت آمریکا

ایتنا- بیش از ۴۰ درصد از برنامه‌های موبایلی خطرناک که می‌توانند به موبایل‌های اپل و یا اندرویدی نفوذ پیدا کنند توسط برنامه‌نویسان آمریکایی تولید می‌شوند.
میزان برنامه‌های موبایلی خطرناک ساخت آمریکا




به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس اطلاعات گزارشی که از سوی شرکت امنیتی آنلاین ماربل‌لب منتشر شده، برنامه‌های خطرناک به برنامه‌های مخربی گفته می‌شود که با دسترسی به اطلاعات شخصی افراد، این اطلاعات را به دستگاه‌های دیگر ارسال می‌کند و با استفاده از آن کنترل دستگاه هوشمند قربانی را برعهده می‌گیرد و حتی تاریخچه مرورگر وی را نیز روی اینترنت منتشر می‌کند.


این موضوع که نزدیک به ۴۲ درصد از اپلیکیشن‌های خطرناک توسط برنامه‌نویسان آمریکایی طراحی و منتشر می‌شوند برای محققان ماربل‌لب نیز امری شگفت‌آور بوده و این شرکت امنیتی در بخشی از تحقیقات خود به بررسی نزدیک به یک میلیون تلفن هوشمند اندرویدی و اپل پرداخته است.

بر اساس این گزارش اگرچه کشورهایی مانند چین، کره، هند و تایوان تعداد قابل توجهی از بدافزارهای موبایلی را طراحی می‌کنند اما مجموع تولیدات این کشورها در این زمینه از تعداد بدافزارهای تولید شده در آمریکا کمتر است.

اگرچه یک اعتقاد رایج در زمینه امنیت سایبری وجود دارد که چین و روسیه بیشترین مسئولیت را در قبال ایجاد و انتشار اپلیکیشن‌های مخرب و پرخطر دارند اما به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا باید بیشتر از هر کشور دیگری نگران گسترش روزافزون بدافزارهای موبایلی باشد.
کد مطلب: 34619
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام