۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷

تلاش محققان برای کاهش مرگ و میر ناشی از گرفتن عکس سلفی

ایتنا - اپلیکیشنی طراحی شده است که در صورت تلاش کاربر برای تهیه عکس در منطقه‌ای پرخطر به وی هشدار می دهد و اگر خطر خیلی جدی باشد گوشی وی را از کار می‌اندازد.
تلاش محققان برای کاهش مرگ و میر ناشی از گرفتن عکس سلفی


محققان در تلاش برای طراحی برنامه موبایلی هستند که می‌تواند شیفتگان تهیه عکس‌های سلفی را از مرگ حتمی در زمان تهیه سلفی‌های خطرناک نجات دهد.


به گزارش ایتنا از خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از کامپیوترورلد، پژوهشگران دانشگاه کارنگی‌ملون می‌گویند با همکاری محققان موسسه فناوری اطلاعات Indraprastha در هند امیدوارند روشی موثر برای نجات جان این نوع افراد بیابند.

امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان با حضور در نقاط خطرناک مانند حوالی خطوط راه‌آهن، لبه ساختمان‌های بلند، دره‌ها و پرتگاه‌ها، مجاورت حیوانات وحشی و ... تلاش می‌کنند از خود عکس‌های سلفی خاطره‌انگیزی تهیه کنند. اما نتیجه این کار در مواردی سقوط یا مرگ بوده است.

حال محققان با استفاده از رایانه‌های مجهز به هوش مصنوعی به مطالعه موارد مرگ ناشی از تهیه عکس‌های سلفی در جهان پرداخته‌اند تا ابتدا درک مناسبی از دلایل اصلی مرگ به علت تهیه این عکس‌ها پیدا کنند.

آنان با بررسی ۱۲۷ مورد مرگ به این علت از مارس سال ۲۰۱۴ تا سپتامبر سال ۲۰۱۶ توانسته‌اند سیستمی طراحی کنند که با استفاده از موقعیت مکانی، عکس و متن در مورد اینکه فرد در زمان تهیه تصویر سلفی در موقعیت خطرناکی قرار دارد یا خیر، قضاوت می‌کند.

مجموعه این اطلاعات در برنامه‌ای موبایلی گنجانده شده و این برنامه که از قابلیت خودآموزی برخوردار است، در صورتی که فرد در زمان حضور در اماکن مرتفع، نزدیک آبشارها، خطوط راه‌آهن و ... بخواهد از خود عکس سلفی بگیرد به وی هشدار می‌دهد.

دقت برنامه یاد شده فعلا ۷۳ درصد است و لذا با استفاده از آن می‌توان با اطمینان زیادی مشخص کرد که محل مورد علاقه کاربر برای تهیه عکس‌های سلفی خطرناک است یا خیر.

برنامه موبایلی یادشده که فعلا در مرحله آزمایشی است در صورت تلاش کاربر برای تهیه عکس در منطقه‌ای پرخطر به وی هشدار می دهد و اگر خطر خیلی جدی باشد گوشی وی را از کار می‌اندازد. همچنین علامت‌گذاری نقاط خطرناک هم از طریق این برنامه ممکن است.
کد مطلب: 46728
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام