۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷

رایانش ابری چیست؟

ایتنا- رایانش ابری، مدلی است که به ارائه دسترسی آسان، توزیع شده و فراگیر به منابع محاسباتی تجمیعی و مشترک قابل پیکربندی، می‌پردازد.
رایانش ابری چیست؟


یک کارشناس گفت: واژه رایانش ابری که مدتی است بر سر زبان‌ها افتاده یکی از مسائل مهم و تمرکز چالش‌های امنیتی بر فناوری‌های نوین در دنیا محسوب می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، رضا اسلامی افزود: چالش‌های امنیتی در رایانش ابری و ارائه راهکاری جهت بهبود امنیت آن در راستای توسعه خدمات عمومی دولت الکترونیک از جمله مفاهیمی است که باید مورد توجه قرار داد.

وی در ارائه تعریفی برای رایانش ابری، افزود: رایانش ابری، مدلی است که به ارائه دسترسی آسان، توزیع شده و فراگیر به منابع محاسباتی تجمیعی و مشترک قابل پیکربندی، می‌پردازد و در رایانش ابری، قابلیت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات به‌عنوان خدماتی که بدون نیاز به دانش دقیق از فناوری‌های زیر ساختی و کمترین چالش مدیریتی در دسترس قرار می‌گیرد، ارائه می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، یکی از مسائل مهم، تمرکز چالش‌های امنیتی بر فناوری‌های نوین است و باید تأکید کنیم، اگر چه رویکردهایی جهت بهبود امنیت سامانه‌های ابری وجود دارد، اما راهکاری جامع، متناسب با پیاده‌سازی رایانش ابری در دولت الکترونیک، وجود نداشته است.

این کارشناس اظهار کرد: این واژه از روزهای آغازین اینترنت اقتباس شده است که ما شبکه را به صورت ابر نشان می‌دادیم. ما دقت نمی‌کردیم که پیام کجا می‌رود. ابر آن را از ما مخفی می‌کرد اما در واقع رایانش ابری، مدلی است برای فراهم کردن دسترسی آسان براساس تقاضای کاربر از طریق شبکه به مجموعه‌های از منابع محاسباتی قابل تغییر و پیکربندی مانند شبکه‌ها، سرورها، منابع ذخیره‌سازی، برنامه‌های کاربردی و خدماتی که این دسترسی بتواند با کمترین نیاز به مدیریت منابع و یا نیاز به دخالت مستقیم ارائه دهنده خدمات به سرعت فراهم شده یا عرضه شود.
کد مطلب: 45019
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام