۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷

سرویس دهی خدمات عمومی رایانش ابری آغاز شد

ایتنا- «اپن استک» یک پلتفرم منبع باز پردازش ابری است که توسط توسعه دهندگان بصورت جهانی منتشر و قابل دریافت است.
سرویس دهی خدمات عمومی رایانش ابری آغاز شد


سرویس دهی پروژه ابر زیرساختی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (xaas.ir) که از بهمن ماه سال گذشته راه‌اندازی شده به پروژه‌های تحقیقاتی مورد حمایت این پژوهشگاه آغاز شد.


به گزارش ایتنا از مهر، این سرویس با استفاده از فناوری‌ها و محصولات بومی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه شده است و مبتنی بر پروژه بین المللی openstack است که خدماتی در لایه PaaS و IaaS - مدل‌های سرویس‌دهی - ارائه می‌کند.

«اپن استک» یک پلتفرم منبع باز پردازش ابری است که توسط توسعه دهندگان بصورت جهانی منتشر و قابل دریافت است.

گزارشی از وضعیت این پروژه و پیشرفت آن در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حضور وزیر ارتباطات ارائه شد.

این جلسه با ارائه گزارش فعالیت‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع سکوهای نرم‌افزاری برگزار شد که به دستور وزیر ارتباطات مقرر شد حمایت از فعالیت‌های توانمندساز بخش خصوصی و تجاری‌سازی محصولات بومی این حوزه در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد.

در گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت‌های متعددی که در جهت توسعه سیستم‌عامل ابری و انتشار آزاد آن انجام شده است، اشاره و بیان شد که هم‌اکنون سه شرکت خصوصی در قالب موافقتنامه‌های همکاری منعقد شده در حال فعالیت برای عرضه تجاری محصولات و خدمات این حیطه هستند.

ارائه خدمات برخط مدیریت و توسعه مشارکتی نرم‌افزارها، حمایت از انجمن‌های تخصصی و انتشار مطالب و مقالات تخصصی از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این پژوهشگاه در این حیطه است.

در پایان این جلسه مقرر شد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سبد حمایتی خود را از محصولات بومی و فعالین بخش خصوصی حوزه سیستم‌عامل و سکوهای نرم‌افزاری اعلام و در اختیار شرکت‌های واجد شرایط قرار دهد.
کد مطلب: 36490
نام شما
آدرس ايميل شما


حسین
feedback
Iran, Islamic Republic of
به نظر این هم مثل بقیه شعارهای سازمانهای دولتی هست. اپن استک نه خودش و نه طرفدارانش ادعای paas ندارند، چطور چنین خدمتی با اپن استک قابل ارائه شده است؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام