۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
معاون سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد:

اتصال رایگان استارتاپ‌ها به شبکه رایانش ابری

کاهش هزینه میزبانی
ایتنا- خدمات رایانش ابری در لایه خدمات زیرساختی با هدف حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌شود.
اتصال رایگان استارتاپ‌ها به شبکه رایانش ابری


معاون سازمان فناوری اطلاعات از برنامه‌های حمایتی این سازمان برای اتصال استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نو به شبکه خدمات رایانش ابری به صورت رایگان خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، علی اصغر انصاری این اقدام را در جهت کاهش هزینه‌های زیرساخت‌های فناوری کسب و کارهای نوپا عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه خدمات میزبانی یکساله به صورت رایگان به استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نو اعطا خواهد شد.

انصاری ادامه داد: در این طرح تولیدکنندگان نرم‌افزار، اپلیکیشن، فروشگاه‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی می‌توانند به زیرساخت ابری سازمان فناوری اطلاعات متصل شده و خدمات میزبانی رایگان دریافت کنند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید براینکه بخشی از ظرفیت مراکز داده این سازمان، به حمایت از کسب و کارهای نو در حوزه فناوری اطلاعات اختصاص یافته است، ادامه داد: پس از شناسایی استارتاپ‌ها و ثبت اطلاعات و درخواست آنها در سامانه‌ای كه به همين منظور راه‌اندازی می‌شود، این شرکت‌ها می‌توانند خدمات مورد تقاضای خود را دريافت کنند.

وی به زنجیره ارزش اینترنت و پهن باند در کشور اشاره کرد که در حوزه انتقال ترافیک داخلی دارای وضعیت مناسب است اما در زمینه هزینه‌های میزبانی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و گفت: هم اکنون برخی تولیدکنندگان محتوا و خدمات، همچنان درگیر هزینه‌های بالای میزبانی هستند.

انصاری با اشاره به مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که امکان استفاده رایگان از خدمات مرکز تبادل داده – IXP – شرکت ارتباطات زیرساخت را به دیتاسنترها می‌دهد، گفت: این مصوبه به شرط آنکه دیتاسنترها هزینه انتقال ترافیک را بپردازنند، باعث می‌شود قیمت تمام شده میزبانی سایت‌های اینترنتی در کشور کاهش یابد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: به موازات این اقدام، با راه‌اندازی سامانه خدمات رایانش ابری در سازمان فناوری اطلاعات نیز، هزینه‌های میزبانی برای تولیدکنندگان محتوا، نرم‌افزار و خدمات، به طور چشمگیری کاهش می‌یابد؛ این امر سبب ترمیم زنجیره ارزش اینترنت در بخش تولید محتوا می‌شود و ترافیک ارتباطی به معنای واقعی در کشور تولید می‌شود.

انصاری با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ درصد ترافیک اینترنت داخلی است، افزود: اما این آمار نشان می‌دهد که اغلب سایت‌های پرمراجعه به داخل کشور منتقل شده‌اند و اپراتورهای ارتباطی علاقه مند به میزبانی آنها هستند، در این میان باید برای مجموعه‌هایی که نوپا هستند و هزینه میزبانی برای آنها گران است، تمهیدات حمایتی دیده شود.

وی گفت: با انجام این طرح پیش بینی می‌شود الزامات برنامه پنجم توسعه برای انتقال ۸۰ درصد ترافیک به داخل کشور محقق شود.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه در تعریف الزامات شبکه ملی اطلاعات، بر گردش ترافیک اطلاعاتی در داخل کشور و جلوگیری از خروج بی‌جهت ترافیک به خارج تاکید شده است، ادامه داد: با انتقال میزبانی به داخل کشور و حمایت از سرویس‌های داخلی، می‌توان اهداف برنامه را در این زمینه محقق کرد.

وی با تاکید براینکه شبکه ملی اطلاعات تنها به مراکز داده و شبکه ختم نمی‌شود، گفت: در تعریف الزامات این شبکه، دو بحث مهم مدنظر است، اول آنکه دستگاه‌های دولتی از طریق شبکه ملی اطلاعات بتوانند با يكديگر تعامل کنند و دیگری ترافیک اطلاعات در فضای عمومی از کشور خارج نشود که در این زمینه هر آنچه که انجام آن در داخل كشور امكان‌پذير باشد را فراهم می‌كنيم.

انصاری با بیان اینکه به زودی طی مراسمی از سامانه خدمات باند پهن و رایانش ابری در این بخش رونمایی می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت شبکه ابری سازمان فناوری اطلاعات نامحدود است و امکانات آن بنا به درخواست‌های موجود افزوده می‌شود.

رایانش ابری (به انگلیسی: Cloud Computing) مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم‌افزار، بستر، و سایر منابع رایانشی) با به کارگیری شبکه ارائه می‌کند «رایانش ابری» از ترکیب دو کلمه رایانش و ابر ایجاد شده است.

ابر در اینجا استعاره از شبکه یا شبکه‌ای از شبکه‌های وسیع مانند اینترنت است.
کد مطلب: 36996
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
که با این کار تمام اطلاعات تجاری شما ذخیره و برای دوستان و رفقا دزدیدن کسب و کار شما هیچ کاری نخواهد داشت
feedback
Iran, Islamic Republic of
سرویس و سایت ذکر شده خطا میدهد
http://startupscloud.ir//

Error establishing a _database connection
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام