۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۰
معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد:

چالش های پیش روی ایجاد شبکه های اجتماعی بومی در کشور

ایتنا- عمیدیان: خدمات (OTT) فقط مربوط به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود و زمینه بسیار گسترده‌تری را در بر می‌گیرد.
چالش های پیش روی ایجاد شبکه های اجتماعی بومی در کشور


معاون وزیر ارتباطات چالش‌های پیش روی شبکه‌های اجتماعی مجازی و ارتباطی را تشریح کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، علی اصغر عمیدیان امروز در نشست تخصصی شبکه‌های اجتماعی داخلی و (OTT) ها با اشاره به اینکه باید چهارچوبی برای فعالیت شبکه‌های داخلی مجازی و ارتباطی شکل بگیرد گفت: از ابتدای دولت نیز در این زمینه به فکر بودیم و مطالعاتی را داشته‌ایم.

وی با اشاره به نشست مشترک میان وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی در راستای مصوبات مورد تاکید شورای‌عالی فضای مجازی افزود: در این زمینه یک تیم چهارجانبه با حضور رگولاتوری، سازمان فناوری اطلاعات، بخش امنیت شبکه و مرکز ملی فضای مجاز تشکیل شد و قرار است مدلی را برای فعالیت واقعی شبکه‌های (OTT) داخلی ارائه کند و از توان شبکه‌های موفق خارجی نیز استفاده کند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ۴ محور مد نظر در حوزه شبکه‌های اجتماعی مجازی اضافه کرد: موضوعات اقتصادی و سرمایه‌گذاری، موضوعات فنی و زیرساختی، مقررات و قانونگذاری و نیز موضوعات امنیتی و فرهنگی در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله محورهای مورد بررسی در شبکه‌های اجتماعی مجازی است تا بتوانیم دل‌نگرانی‌های مدنظر در استفاده از این خدمات را کاهش دهیم.

عمیدیان با بیان اینکه هم‌اکنون تمامی مسئولان و کارشناسان و فعالان عرصه فضای مجازی متفق‌القولند که باید بستری آماده شود تا اطلاعات کاربران در داخل کشور مدیریت و هدایت شود، اضافه کرد: خدمات (OTT) فقط مربوط به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود و زمینه بسیار گسترده‌تری را در بر می‌گیرد.

وی به چالش‌های عمده در این فضا اشاره کرد و گفت: عدم وجود زیر ساخت فنی و هزینه بالای ایجاد این زیر ساخت‌ها، عدم پشتوانه حاکمیتی برای مجوزها و مقررات‌گذاری، عدم امنیت و حریم فعالیت سرویس‌دهندگان، تداخل کسب و کارها با اپراتورهای موبایلی، عدم تبیین فضای سرمایه‌گذاری و نبود ضابطه در نحوه تعامل با اپراتورهای ارتباطی از جمله چالش‌های مرتبط با فضای کسب و کار در حوزه شبکه‌های اجتماعی داخلی و(OTT) محسوب می‌شود که از سوی فعالان این بخش نیز به آن اشاره شده است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه این چالش‌ها در سه کارگروه با محوریت‌های مختلف از جمله کسب و کار، زیرساخت فنی و قوانین و مقررات مورد بررسی قرار خواهد گرفت گفت: هم‌اکنون دغدغه‌ها و مشکلات راه‌اندازی و ایجاد شبکه‌های اجتماعی داخلی و مدل‌های کسب و کار آنها استخراج شده است و با مطالعات انجام شده در حال تهیه چارچوبی نهایی برای ارائه خدمات موفق در کشور در این بخش هستیم.
کد مطلب: 41807
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اینا ابزار جاسوسی هستند اما شبکه های اجتماعی خارجی برای جمع آوری اطلاعات با قوانین شفاف هستند که می تونید تمام قوانینشون رو مطالعه کنید و بدونید چه اطلاعاتی رو جمع آوری می کنند و در اختیار چه کسی قرار می دهند
feedback
Iran, Islamic Republic of
جسارتا این از ساده لوحی شماست که فکر می کنید از اطلاعاتتون سو استفاده نمی شه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام