۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷
معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

آمار استفاده ایرانی‌ها از اینترنت موبایل

مصرف ۳۸۷ ترابایت در یکسال
ایتنا- معاون وزیر ارتباطات میزان مصرف کاربران ایرانی از اینترنت موبایل در سال ۹۴ را ۳۸۷ ترابایت و اینترنت ثابت را یک هزار و ۹۴۲ ترابایت عنوان کرد.
آمار استفاده ایرانی‌ها از اینترنت موبایل


علی‌اصغر عمیدیان درباره میانگین مصرف روزانه دیتا در کشور توضیح داد: بیشترین رشد مصرف روزانه دیتا از سال ۹۳ تا ۹۴ بود که تا پایان سال گذشته میزان مصرف دیتا در تلفن سیار ۳۸۷ ترابایت و در اینترنت ثابت ۱ هزار و ۹۴۲ ترابایت رسید که تا پایان سال ۹۳ نیز میزان درآمد اپراتورها ۱۹۳ هزار میلیارد ریال بود و در کنار آن نیز سهم دولت از خدمات ارتباطی ۳۶۰۱ هزار میلیارد ریال برآورد شد.


به گزارش ایتنا از مهر، وی با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در دولت یازدهم در جهت ایجاد اشتغال اظهار داشت: ۱۹ درصد از فارغ التحصیلان کشور در حوزه فناوری اطلاعات هستند که در دو سال گذشته ۲۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰ هزار شغل غیر مستقیم در این بخش ایجاد کردیم. البته این را هم باید در نظر گرفت که هر شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۶.۵ شغل در حوزه‌های دیگر ایجاد می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این بخش گفت: با تکمیل طرح‌ها و برنامه‌های آینده امید است تا پایان دولت یازدهم کلیه روستاهای کشور از نعمت ارتباط برخوردار شوند و روستاهای بالای ۱۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش تولید ناخالص ملی همزمان با افزایش ضریب نفوذ خدمات ارتباطی تاکید کرد: افزایش هر ۱۰ درصد ضریب نفوذ تلفن همراه و باندپهن می‌تواند از ۶ دهم تا ۲.۱۹ درصد تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

وی با اشاره به رشد نسل ۳ و ۴ تلفن همراه خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۴ تعداد دکل‌های نسل سوم تلفن همراه ۱۵ هزار و ۵۴۳۰ و نسل چهارم همراه نیز به ۳ هزار و ۶۹۳ سایت رسیده است.

عمیدیان مهم‌ترین برنامه در نظر گرفته شده رگولاتوری برای سال ۹۵ را توسعه دسترسی فیبرنوری، اشتراک‌گذاری امکانات پایداری اپراتورها و صدور پروانه‌های اپراتور مجازی تلفن همراه نام برد.
کد مطلب: 42277
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام