۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۸

پیش بینی بازار 3.54 تریلیون دلاری فناوری اطلاعات در سال 2016

ایتنا- بررسی موسسه تحقیقاتی گارتنر از صرف رقم 3.54 تریلیون دلار هزینه در حوزه فناوری اطلاعات در سال 2016 خبر می دهد. رشد دو حوزه کلود و نرم افزار عامل اصلی این رونق نسبی است.
پیش بینی بازار 3.54 تریلیون دلاری فناوری اطلاعات در سال 2016


باید توجه داشت که رشد سرمایه گذاری و صرف پول در دنیای فناوری اطلاعات تا حدی به علت مشکلات اقتصادی و بی نظمی‌ها و اختلالات بازار سرمایه کند شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، در گزارش تازه گارتنر به نام "پیش‌بینی صرف هزینه جهانی در زمینه آی.تی" رشد بودجه اختصاص یافته به این بخش در جهان در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵حدود ۰.۶ درصد برآورد شده است. این رقم در سال ۲۰۱۵ برابر با ۳.۵۲ تریلیون دلار بود.

یکی از عوامل رشد صرف هزینه در بخش فناوری اطلاعات بازارهای نوظهور خاورمیانه و آفریقا دانسته شده است. اما اختصاص بودجه به آی.تی در آمریکا همانند سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ کاهش می‌یابد. گارتنر معتقد است ناآرامی سیاسی در روسیه و برزیل هم می تواند این چالش را تشدید کند.

این موسسه تحقیقاتی اظهار امیدواری کرده با تثبیت شرایط اقتصادی در سال ۲۰۱۶ سال ۲۰۱۷ سال بهتری برای حوزه فناوری اطلاعات باشد. بخش عمده این بودجه در سال ۲۰۱۶ به وسایل و ابزار مخابراتی و ارتباطی اختصاص می یابد. این رقم معادل ۱.۴۵ تریلیون دلار خواهد بود که نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۱.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در مقابل صرف هزینه در حوزه دیتاسنترها با رشد ۱.۸ درصدی به ۱۷۰ میلیارد دلار می رسد. این رشد در حوزه خدمات فناوری اطلاعات معادل ۳.۱ درصد و برابر با رقم ۹۴۰ میلیارد دلار است. استقبال از خدمات کلود عامل اصلی این رشد است.

همچنین صرف هزینه برای خرید انواع نرم‌افزار هم با رشد ۵.۳ درصدی به ۳۲۶ میلیارد دلار می‌رسد.
کد مطلب: 40494
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام