۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲

غفلت از توسعه آی‌تی = جاماندن از آفریقایی‌ها

ایتنا- یک کارشناس: دولت با برداشتن حلقه تحریم‌ها قدم خوبی برداشت که اگر به ارتباط با بازارهای بین‌المللی بینجامد ایده‌آل خواهد بود.
غفلت از توسعه آی‌تی = جاماندن از آفریقایی‌ها


یک کارشناس اقتصادی، غفلت از توسعه آی‌تی را به پیشی گرفتن بعضی کشورهای آفریقایی از ایران منجر دانست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، حمیدرضا اشرف‌زاده  اظهار کرد: عملکرد کشور در توسعه صنایع الکترونیک و نیز صنایع نساجی حتی از بعضی کشورهای آفریقایی هم پایین‌تر است؛ در حالی که ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه این صنایع در کشور وجود دارد.

وی افزود: برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز باید توسعه فناوری‌های نوین را جدی بگیریم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به رشد منفی اقتصادی ۵.۸ درصدی در اوایل سال ۱۳۹۲ خاطرنشان کرد: آمار پایان سال ۹۲ تقریبا دلگرم‌کننده بود. در سرمایه‌گذاری ۹۴ درصد رشد قیمت اسمی داشتیم که خبر خوبی بود و اگر دولت بتواند سریعا به رکود غلبه کند، وضع کشور از نظر اقتصادی بهبود می‌یابد.

اشرف‌زاده اظهار کرد: اگر به همین روال پیش برویم احتمالا تا سال ۱۳۹۷ یا ۱۳۹۸ به رشد ۸ درصدی اقتصادی خواهیم رسید، مشروط به این‌که از لحاظ منابع آبی دچار بحران نشویم.

وی نقش دیپلماسی بین‌المللی دولت تدبیر و امید را در بهبود وضعیت اقتصاد موثر دانست و گفت: دولت با برداشتن حلقه تحریم‌ها قدم خوبی برداشت که اگر به ارتباط با بازارهای بین‌المللی بینجامد ایده‌آل خواهد بود.

به گفته این کارشناس اقتصادی، توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت می‌تواند ظرف ۹ سال آینده GDP کشور را ۹ برابر افزایش دهد.

اشرف‌زاده با بیان این‌که در صنعت پتروشیمی از وضعیت نسبتا مناسبی برخورداریم افزود: در گسترش صنعت پتروشیمی موفقیت‌هایی داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود صادرات پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴ مشروط به جذب سرمایه‌گذاری خارجی به رقم ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار برسد.
کد مطلب: 32475
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام