۰
plusresetminus
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳

شرکت‌های آی‌تی گران‌ترین‌ شرکت‌های اقتصادی جهان

ایتنا- اگرچه صنعت IT، تقریبا نوظهور است اما این امر باعث نمی‌شود که در زمره گران‌ترین‌ شرکت‌ها نباشد.
شرکت‌های آی‌تی گران‌ترین‌ شرکت‌های اقتصادی جهان


تازه‌ترین گزارش از گرانترین شرکت‌های جهان نشان می‌دهد که شرکت‌های آی‌تی همچنان در رتبه‌های نخست قرار دارند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، گزارش سالانه برندها در زمینه گران‌ترین موسسات اقتصادی جهان برای سال جاری میلادی منتشر شد و بر اساس آن شرکت گوگل به عنوان گرانقیمت‌ترین برند جهان انتخاب شد.

در این گزارش برای تعیین ارزش شرکت‌ها و موسسات اقتصادی تنها آمار داده‌های اقتصادی همچون خرید و فروش تاثیرگذار نیستند، بلکه نظر مصرف‌کنندگان نسبت به کالاها و خدمات تولیدی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

بر این اساس شرکت گوگل با یک جهش بی سابقه ۴۰ درصدی اپل را پشت سر گذاشت و صدرنشین لیست سال جاری شد. بهای شرکت گوگل براساس این گزارش سالانه بالغ بر ۱۵۸ میلیارد و ۸۴۳ میلیون دلار است.

عینک هوشمند گوگل، سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، خرید‌های جدید، استفاده جدید از اندروید در صنعت اتومبیل سازی و عشق به نوآوری باعث این جهش در ارزش شرکت گوگل شده است.

این در حالی است که شرکت اپل در سال جاری به رتبه دوم سقوط کرد. این شرکت آمریکایی موفق شده بود طی سه سال گذشته جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کند. حال ارزش اپل با سقوط ۲۰ درصدی ۱۴۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلار اعلام شده است.

در همین حال شرکت آمریکایی آی‌بی‌ام با ارزشی معادل ۱۰۷ میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار در رتبه سوم قرار دارد.

این گزارش می‌افزاید که شرکت مایکروسافت موفق شده است با افزایش ۳۰ درصدی، ارزش خود را به ۹۰ میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار افزایش دهد و در جایگاه چهارم قرار گیرد.

همچنین گفته شده است که شرکت فیس بوک با ۳۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار شاهد افزایش ۶۸ درصدی ارزش خود بود که در رتبه ۲۱ جای گرفت.

توئیتر شرکت تازه وارد به لیست است که ارزشی برابر با ۱۴ میلیارد دلار دارد. این شرکت هنوز در بین ۵۰ شرکت برتر جهان راه نیافته، شاید یکی از دلایل آن این باشد که هنوز راهی برای کسب سود از این طریق پیدا نشده است.
کد مطلب: 30661
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام