۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴

اولتیماتوم 48 ساعته بلژیک به فیس‌بوک برای توقف ردگیری کاربران اینترنت

ایتنا- فیس‌بوک برای ردگیری میلیون‌ها بازدیدکننده از سایت خود از کوکی‌های ذخیره شده در رایانه‌های آنها استفاده می‌کند.
اولتیماتوم 48 ساعته بلژیک به فیس‌بوک برای توقف ردگیری کاربران اینترنت


دادگاهی در بلژیک ۴۸ ساعت به فیس‌بوک فرصت داده تا از ردگیری فعالیت‌های کاربرانی که در این شبکه اجتماعی عضو نیستند دست بردارد یا منتظر جریمه ۲۵۰ هزار یورویی باشد.


به گزارش ایتنا از فارس، این اخطار نتیجه شکایت یک سازمان مدافع حریم شخصی در بلژیک در ماه ژوئن است که معتقد است فیس‌بوک همه کاربران اینترنت را حتی اگر عضو این شبکه اجتماعی نباشند کنترل می‌کند.

بررسی‌ها نشان داده که فیس‌بوک کاربرانی را که از صفحات این سایت بازدید می‌کنند، یا بر روی گزینه‌های لایک و به اشتراک‌گذاری کلیک می‌کنند کنترل کرده و سایر فعالیت‌های آنها در اینترنت را زیرنظر می‌گیرد، حتی اگر در این شبکه اجتماعی حساب کاربری نداشته باشند.

فیس‌بوک اعلام کرده که در برابر این حکم تقاضای فرجام‌خواهی خواهد کرد. این تازه‌ترین حکم تند صادره بر علیه فیس‌بوک در یک کشور اروپایی است.

پیش از این مقامات اتحادیه اروپایی ، فرانسه و آلمان هم به دلایل مختلف و به خصوص نقض حریم شخصی کاربران فیس‌بوک را مورد پیگرد قضایی قرار داده بودند.

ماه گذشته اتحادیه اروپایی اعلام کرد که به علت عدم رعایت حریم شخصی شهروندان این قاره به دنبال جاسوسی نهادهای اطلاعاتی آمریکا با انتقال اطلاعات شخصی کاربران از اروپا به آمریکا مخالف است.

فیس‌بوک برای ردگیری میلیون‌ها بازدیدکننده از سایت خود از کوکی‌های ذخیره شده در رایانه‌های آنها استفاده می‌کند و اطلاعات یاد شده را به مدت ۵ سال نگهداری می‌کند.
کد مطلب: 39190
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام