۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴

دانشجوی اتریشی فیس‌بوک را به چالش کشید

ایتنا- یک دانشجوی رشته حقوق مدعی شد فیس‌بوک اطلاعات کاربران دیگر کشورها را در اختیار دولت آمریکا می‌گذاشته است.
دانشجوی اتریشی فیس‌بوک را به چالش کشید


رگولاتوری اتریش از شعبه فیس‌بوک در این کشور خواسته تا پاسخگوی اتهاماتی که از سوی یک دانشجوی رشته حقوق در این کشور وارد شده باشد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز، این دانشجو با تقدیم شکایتی از فیس‌بوک این شرکت آمریکایی را به انتقال بدون اجازه اطلاعات کاربران دیگر کشورها به آمریکا و نقض حریم شخصی آنان متهم کرده بود.

پس از افشاگرهای ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی‌های سایبری دولت آمریکا و همکاری فیس‌بوک، مایکروسافت، یاهو، گوگل، اپل و ... در این زمینه بسیاری از مردم جهان از اینکه اطلاعات شخصیشان بدون اجازه در اختیار نهادهای اطلاعاتی ایالت متحده و کاخ سفید قرار بگیرد اظهار نگرانی کرده بودند. این شرکت‌ها دسترسی مستقیم دولت آمریکا به داده‌های خود را ممکن کرده‌اند.

Max Schrems دانشجوی اتریشی انتقال داده‌های کاربران اروپایی فیس‌بوک به سرورهای داخل آمریکا را غیرقانونی دانسته ، زیرا ممکن است از این اطلاعات جاسوسی شود.

این شکایت در وهله اول نزد کمیسیونر حفاظت از داده‌های کشور اتریش به ثبت رسید، زیرا مقر اروپایی فیس‌بوک در ایرلند واقع است.

فیس‌بوک در واکنش به این شکایت خواستار حضور در دادگاه و ارائه توضیحات شده است. شکایت مذکور هم اکنون به عالی ترین دادگاه اتحادیه اروپا ارجاع شده و بر اساس آن کاربران باید بتوانند در صورتی که تمهیدات فیس‌بوک برای حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی خود را ناکافی می‌دانند، از ابزاری برای جلوگیری از انتقال این اطلاعات استفاده کنند.

دیوان دادگستری اروپا دو هفته قبل سیستم انتقال اطلاعات کاربران اروپایی به آمریکا را ناایمن دانست و هشدار داد که استفاده از آن برای حفظ حریم شخصی کاربران کافی نیست.

بر اساس قوانین حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا شرکت‌های مختلف نمی‌توانند اطلاعات شخصی شهروندان کشورهای این قاره را به کشورهایی خارج از آن که از حریم شخصی مردم به اندازه کافی حفاظت نمی‌کنند، منتقل کنند. قرار است رسیدگی به این پرونده ظرف هفته‌های آینده ادامه یابد.
کد مطلب: 38822
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام