۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹

ساخت قفسه سینه مصنوعی با چاپ سه‌بعدی

ایتنا- بار دیگر فناوری اطلاعات به کمک صنایع پزشکی آمده است و این بار دانشمندان موفق شده‌اند تا با کمک ساختار چاپ سه‌بعدی اقدام به ساخت قفسه سینه مصنوعی برای یک بیمار کنند.
ساخت قفسه سینه مصنوعی با چاپ سه‌بعدی


بار دیگر فناوری اطلاعات به کمک صنایع پزشکی آمده است و این بار دانشمندان موفق شده‌اند تا با کمک ساختار چاپ سه‌بعدی اقدام به ساخت قفسه سینه مصنوعی برای یک بیمار کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت engadget، مردی ۵۴ ساله در اسپانیا به علت وجود یک تومور در بدن خود، قسمتی از قفسه سینه خود را از دست داده بود. دانشمندان با بررسی شرایط بدن این مرد به این نتیجه رسیدند که می‌توان با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی به سراغ درمان او رفت.

در نتیجه این فرایند مواد مختلفی برای انجام این کار مدنظر قرار گرفتند و سرانجام دانشمندان موفق شدند تا نوع خاصی از تیتانیوم را برای این کار تهیه کنند که دارای وزنی بسیار پایین و مقاومتی بسیار بالا خواهد بود.

پس از اسکن سه‌بعدی ساختار بدن این بیمار، پزشکان مدلی کامپیوتری از قفسه سینه او تهیه کردند و از روی همین مدل نیز سرانجام یک قفسه سینه مصنوعی به عنوان خروجی از چاپگر سه‌بعدی در نظر گرفته شده برای این کار بیرون آمد.



شایان ذکر است که استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در صنایع پزشکی به شدت در حال پیشرفت است ولی هنوز نمی‌توان در سطوح عمومی از این فناوری‌ها استفاده کرد. علت این امر نیز هزینه بالای چاپگرهای سه‌بعدی دارای دقت زیاد و مناسب برای کاربردهای پزشکی است.

برای نمونه می‌توان به چاپگر مورد استفاده در این فرایند اشاره کرد که به علت دارا بودن قابلیت چاپ لایه‌های بسیار ظریف بر روی یکدیگر هزینه‌ای ۱ میلیون و سیصد هزار دلاری داشته است.
مسلما داشتن چنین دستگاهی برای تمامی بیمارستان‌های جهان ممکن نخواهد بود و به نظر می‌رسد گام بعدی در راستای پیشرفت چاپگرهای سه‌بعدی مربوط به کاهش هزینه تمام شده آنها خواهد بود.
 
کد مطلب: 38117
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام