۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲

نجات جان پرنده آسیب دیده با چاپ سه‌بعدی

ایتنا – دانشمندان موفق شدند تا با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی برای نجات جان یک پرنده توکان که منقار خود را از دست داده بود اقدام کنند.
نجات جان پرنده آسیب دیده با چاپ سه‌بعدی


دانشمندان موفق شدند تا با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی برای نجات جان یک پرنده توکان که منقار خود را از دست داده بود اقدام کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری cnet، بسیاری از انسان‌ها در صورت آسیب دیدگی و از دست دادن اعضای بدن خود از حمایت اجتماعی برخوردار خواهند بود و در بسیاری از موارد تجهیزاتی را در اختیار خواهند داشت که کارهایی که به واسطه از دست دادن عضو مربوطه از آن محروم شده‌اند را برای آن‌ها ممکن می‌سازد. با این وجود چنین ساختاری در میان حیوانات وجود ندارد.

یک توکان (نوعی پرنده مقیم مناطق گرم سیری) در طی یک حادثه با شکستی کامل منقار خود روبرو شده بود و بر اساس قانون طبیعت و گونه خود محکوم به مرگ بود ولی انسان‌ها توانستند تا با کمک فناوری این موجود را دوباره به مسیر زندگی بازگردانند.

این پرنده که در عملیات پلیسی از چنگال قاچاقچیان حیوانات نجات پیدا کرده بود به شدت از ناحیه منقار دچار آسیب شده بود. به همین علت نیز متخصصان دامپزشکی در شهر ریودوژانیروی کشور برزیل برای درمان او دست به دامان فناوری چاپ سه‌بعدی شدند.


تیم پزشکی مسئول درمان این حیوان موفق شدند تا یک منقار جدید برای او چاپ کرده و به بقایای منقار قبلی او بچسبانند. برای ساخت بهتر این منقار مصنوعی، متخصصان از یک نمونه خشک شده از این حیوان استفاده کرده و منقار این نمونه را به صورت سه‌بعدی اسکن کردند.

شایان ذکر است که این پرنده که Tieta نام گرفته است، پس از اتصال منقار جدید خود به خوبی به آن خو گرفته و به روند زندگی عادی خود بازگشته است.
 
کد مطلب: 38059
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام