۰
plusresetminus
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳

استفاده از چاپ سه‌بعدی برای ساخت اعضای مصنوعی بدن

ایتنا- دانشمندان قصد دارند تا در پروژه‌ای عظیم و با کمک چاپگرهای سه‌بعدی به بازسازی کلیه اعضای بدن بپردازند.
استفاده از چاپ سه‌بعدی برای ساخت اعضای مصنوعی بدن


دانشمندان قصد دارند تا در پروژه‌ای عظیم و با کمک چاپگرهای سه‌بعدی به بازسازی کلیه اعضای بدن بپردازند.


به گزارش ایتنا از رایورز از techradar، این پروژه عظیم قرار است تا موجب شود که تک‌تک اعضای بدن انسان توسط چاپگرهای سه‌بعدی بازسازی شوند و به این ترتیب می‌توان احتمال داد که بدن انسان نیز مانند خودروها و سایر ماشین‌آلات به قطعات یدکی مجهز شود.

این پروژه توسط انتونی آتالا که یک دانشمندن برجسته است کنترل می‌شود که بر اساس آن برخلاف سایر موارد صورت گرفته در چاپ اعضای بدن توسط چاپگرهای سه‌بعدی، این‌بار این اعضای تولید شده به شکل Organoid عرضه خواهند شد.

 

شایان ذکر است که Organoidها در حقیقت سلول‌های شبیه‌سازی شده‌ای هستند که در محیط آزمایشگاه کشت می‌شوند و قابلیت رشد و نمو داشته و می‌توانند در محیط طبیعی به بقا ادامه بدهند.

در این پروژه، تعدادی از بزرگ‌ترین متخصصات کامپیوتری و تعدادی از بزرگ‌ترین متخصصان پزشکی و ژنتیک به دور هم جمع شده‌اند و در تلاش هستند تا بدن انسان را در برابر بسیاری از آسیب‌ها بیمه کنند.

در صورت توفیق این افراد در این زمینه می‌توان انتظار داشت که میانگین سنی انسان‌ها به ۳ رقم برسد و به این ترتیب بسیاری از بیماری‌هایی که پیش از این لاعلاج تشخیص داده می‌شدند با تعویض عضو مربوطه در بدن قابل درمان خواهند بود و تمامی این موارد به لطف فناوری‌های کامپیوتری و چاپ‌گرهای سه‌بعدی ممکن خواهد بود.
 
کد مطلب: 35659
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام