۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵

واکنش مدیر اپل به درخواست اوباما برای اشتراک‌گذاری اطلاعات

ایتنا- تیم کوک بر حفظ حریم شخصی کاربران تاکید می‌کند.
واکنش مدیر اپل به درخواست اوباما برای اشتراک‌گذاری اطلاعات


پس از اظهارات اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مورد لزوم به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر توسط شرکت‌های خصوصی، مدیر عامل اپل در واکنشی غیرمستقیم بر لزوم حفظ حریم شخصی کاربران تاکید کرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از کوآرتز، تیم کوک ضمن اظهار نارضایتی از نابرابری های اجتماعی در سطح جهان، بر لزوم حفظ آزادی بیان تاکید کرده و گفت: اگر افراد صاحب مسئولیت از توان خود برای حفظ حریم شخصی استفاده نکنند، ما با خطر از دست دادن چیزی ارزشمندتر از پول مواجهیم. ما شیوه زندگیمان را به خطر می اندازیم. حریم شخصی مساله مرگ و زندگی است.

رابطه میان اوباما و مدیران شرکت های بزرگ فناوری در یک سال و نیم اخیر به علت افشاگری های ادوارد اسنودن و مشخص شدن همکاری های اطلاعاتی و جاسوسی دو طرف به ضرر امنیت و حریم شخصی کاربران تیره شده است.

اپل، گوگل و دیگر شرکت های بزرگ که اعتماد کاربران را از دست داده اند به کدگذاری داده های انها روی آورده اند و این امر موجب نارضایتی اف بی آی و آژانس امنیت ملی آمریکا شده است که برای سرقت اطلاعات خصوصی کاربران با دشواری های بیشتری مواجه هستند.

این شرکت‌ها ظاهرا با تسهیل دسترسی مقامات اطلاعاتی و امنیتی به این داده ها مخالفت می کنند، اما کارشناسان می گویند هنوز هم راه هایی برای مشاهده داده های یاد شده وجود دارد.
کد مطلب: 34683
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام