۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱

ادامه جنگ و گریز اپل و دولت آمریکا برای دسترسی به داده‌های کاربران

ایتنا- اپل برای جلوگیری از ازبین رفتن اعتماد مشتریانش با پلیس آمریکا همکاری نمی‌کند.
ادامه جنگ و گریز اپل و دولت آمریکا برای دسترسی به داده‌های کاربران


وزارت دادگستری آمریکا که از رمزگذاری داده‌های کاربران گوشی آیفون و عدم امکان دسترسی به آنها عصبانی است، قصد دارد از رویه‌های قضایی جدیدی برای دسترسی به این اطلاعات استفاده کند.


به گزارش ایتنا از فارس، این وزارتخانه که مدعی است باید برای مقابله با تروریسم و حفظ امنیت مردم آمریکا به همه داده‌های خصوصی کاربران تلفن همراه و از جمله مالکان گوشی‌های آیفون دسترسی داشته باشد، از زمان عرضه آیفون ۶ تا به حال نتوانسته این هدف خود را عملی کند.

زیرا سیستم رمزگذاری این گوشی پیچیده و کاملا شخصی است و اطلاعات بعد از کدگذاری حتی توسط اپل نیز به سادگی قابل دسترسی نیست.

بحث و جدل بر سر ضرورت دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران بر روی گوشی‌های آیفون پس از آن مجددا بالا گرفت که رسیدگی به یک پرونده قاچاق مواد مخدر به بررسی محتوای داده‌های رد و بدل شده از طریق یک گوشی آیفون منوط شده است.

پلیس آمریکا معتقد است جون فنگ یکی از اعضای یک حلقه هفت نفره است که در توزیع ماده مخدر متامفتامین دخالت داشته است.

ظاهرا وی فرامین مربوطه برای معامله مواد مخدر را از طریق گوشی آیفون خود دریافت می‌کرده و این اطلاعات با توجه به پیچیدگی سیستم رمزگذاری آیفون از دست رفته و قابل بازیابی نیست.

اپل می‌گوید می‌تواند به روش خاصی قفل گوشی‌های آیفون را باز کرده و به اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا کند، اما اگر این کار را انجام دهد اعتماد میان خود و مشتریانش را تهدید خواهد کرد.

در همین حال مقامات قضایی و پلیس آمریکا در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن اپل را مجبور به رمزگشایی از داده‌های کاربران آیفون کنند.

آنها می‌گویند اپل قبلا در این زمینه با پلیس همکاری کرده و دلیلی ندارد که این‌بار چنین کاری نکند.
کد مطلب: 38882
نام شما
آدرس ايميل شما


فواد
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام مطلبی را در همین خصوص خواندم در این مورد که :
این هفته جنگ بین اپل و ایالات متحده به سطح جدید تند و زننده تشدید یافت.

اما بیانیه بدون مقدمه پریزدنت اوباما در مورد "فیتیش تلفن ها" چشم انداز جدیدی در این زمینه ارائه می دهد و نشان می دهد که چرا دولت احتمالا در مورد این موضوع برنده خواهد شد.

در واقع FBI از اپل می خواهد قفل دستگاه آیفونی که توسط سید فاروق استفاده شده است را باز کند؛ سید فاروق و همسرش تاشفین مالک، در ماه دسامبر 14 نفر را در سان برناردینیو کشتند. دولت این تیراندازی دسته جمعی را یک اقدام تروریستی می داند.

در 16فوریه، دادگاه منطقه ای دستور به اطاعت اپل از دولت داد اما اپل از این دستور سرپیچی و اعلام کرد خواسته دولت عمیقا توهین آمیز است.

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام