۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳

دفاع قاطع مدیر اپل از ایستادگی در برابر اف.بی.آی

ایتنا- تیم کوک با صراحت اعلام کرد که اپل مدافع سرسخت حریم شخصی و امنیت شخصی کاربران محصولات این شرکت است.
دفاع قاطع مدیر اپل از ایستادگی در برابر اف.بی.آی


تیم کوک مدیر‌عامل اپل از موضع سرسختانه خود در برابر اف.بی.آی و حکم صادره از سوی دادگاه برای افشای اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی آیفون یک تروریست دفاع کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، وی گفت کاری که در این زمینه انجام شده کار درستی بوده و وی بر موضع خود پافشاری خواهد کرد.

وی که در جمع ۲۰۰ نفر از سهام داران این شرکت سخن می‌گفت افزود: ما این اواخر در اخبار بوده‌ایم و ممکن است برخی از شما سوالاتی در این زمینه داشته باشید. ما این کار را می‌کنیم، زیرا این‌ها کارهای درستی هستند و سرسختی طرف مقابل ما را نمی‌ترساند.

در دو هفته گذشته اف.بی.آی اصرار داشته که اطلاعات شخصی ذخیره شده بر روی گوشی‌های ده‌ها نفر را به بهانه مقابله با تروریسم در اختیار داشته باشد. اما اپل می‌گوید نظام رمزگذاری گوشی آیفون به گونه‌ای است که تنها شخص کاربر می‌تواند این داده‌ها را مشاهده کند. این شرکت پیشنهاد اف.بی.آی برای ایجاد آسیب‌پذیری عمدی در آیفون برای جاسوسی از کاربران را هم رد کرده و می‌گوید این کار به سؤاستفاده تروریست‌ها و دیگر هکرها منجر می‌شود.

تیم کوک در جمع سهام داران اپل همچنین از لزوم افزایش فروش محصولات این شرکت و به خصوص آیفون در کشورهایی مانند چین و هند خبر داد، زیرا رشد فروش آیفون در آمریکا و اروپا کند شده است. از مجموع ۲۳۴ میلیارد دلار فروش اپل در سال مالی گذشته نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار مربوط به چین و حدود یک میلیارد دلار هم مربوط به هند بوده است.
کد مطلب: 41562
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام