۸
۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۱۴

بررسی کاهش قیمت اینترنت در مجلس

ايتنا - در شرایط حاضر جوانان، محققان، پژوهشگران ، دانشجویان و سایر افراد به این شبکه جهانی نیازمندند و بدون آن نمی‌توانند خدمات ارائه کنند.


یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: بررسی کاهش قیمت اینترنت مجددا در دستور کار کمیسیون صنایع قرار می‌گیرد.

شریف حسینی درگفت‌وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به تاثیر رقابت در تمامی حوزه‌ها، اظهار داشت: رقابت نه تنها باعث افزایش کیفیت می‌شود بلکه می‌تواند قیمت یک محصول را کاهش دهد که این موضوع نیز هم اکنون در حوزه اینترنت کشورمان وجود دارد.

وی گفت: برای کاهش قیمت اینترنت ابتدا لازم است قیمت تمام شده واردات پهنای باند و سپس قیمت عرضه آن به مصرف کنندگان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت مشخص شود، تا از این طریق امکان تصمیم‌گیری برای کاهش قیمت اینترنت فراهم شود.

وی اشاره به اینکه تاکنون کمیسیون صنایع و معادن جلسات متعددی با وزیر ارتباطات ومسئولان شرکت ارتباطات زیر ساخت در زمینه ساماندهی وضعیت اینترنت برگزار کرده است، اظهار داشت: در این جلسات قیمت، سرعت و کیفیت شبکه اینترنت در کشور به صورت مجزا مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با توجه به نیاز اینترنت در جامعه امروزی گفت: در شرایط حاضر جوانان، محققان، پژوهشگران ، دانشجویان و سایر افراد به این شبکه جهانی نیازمندند و بدون آن نمی‌توانند خدمات ارائه کنند.

حسینی معتقد است که هر چقدر هزینه اینگونه خدمات کاهش یابد، سود بیشتر نصیب همه افراد مي‌شود.

وی با اشاره تصویب قوانینی به منظور ایجاد مانع از انحصار زیرساخت در واردات پهنای باند، گفت: مجلس در مراحل بعدی این اقدام را در دستور کار خود قرار می‌دهد در حال حاضر بررسی قیمت تمام شده اینترنت و سودی که شرکت ارتباطات زیرساخت از اینترنت اخذ می‌کند در اولویت نخست کاری مجلس قرار دارد.

این درحالی است که برخی کارشناسان معتقدند که نرخ پهنای باند اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت نزدیک به دو برابر قیمت پهنای باندی محاسبه می‌شود که این شرکت از درگاه‌های بین‌المللی خریداری می‌کند با این وجود فعالان این بخش امیدوارند که با آغاز بکار پروژه‌های بین‌المللی همچون پروژه کابل زیردریایی منطقه خلیج فارس و ترانزیت ایران اروپا که ایران نیز در آنها سهیم است نرخ پهنای باند اینترنت تا نصف رقم فعلی کاهش یابد.

هم اکنون نرخ پهنای باند اینترنت در ایران بسیار گران‌تر از دیگر کشورها است به نحوی که این قیمت ۲۰ برابر اینترنت در انگلستان و حدود ۱۰ برابر ترکیه تخمین زده می‌شود که دلیل آن هزینه ترنسمیشن – خطوط انتقال- عنوان شده است.
کد مطلب: 19406
نام شما
آدرس ايميل شما


amir
feedback
مجلس اختیار قابل توجهی در این زمینه نداره و تا در دستور کار قرار بگیره و بخوان تصمیمات رو ابلاغ کنند عمر این دوره مجلس هم تموم شده و همه چیز فراموش میشه. مخصوصا با اوضاع فعلی پیش آمده نه امیدی به کاهش قیمت هست نه افزایش سرعت . وزیر مربوطه هم که در خواب ناز بسر میبرند .
feedback
Pakistan
کسی که این مطلب رو نوشته خیلی بی سواد بوده. علت گرانی اینترنت گرون فروشی زیرساخت هست نه هزینه ترنسمیشن. پاکستان که همسایه ایران هست قیمت پهنای باندش یک دهم ایرانه. پس گران فروشی مربوط به خود زیرساخت هست. دولت میخواد اینترنت گرون باشه و بدست ملت نرسه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
قیمت اینترنت نباید ارزان بشود چون فیس بوک ابزار کار شیطان بزرگ است.
تکبیر!
خشم شب
feedback
اولا وقتی مجلس تصوب سرعت 512 رو برای مصارف خانگی رد کرده چه انتظاری هست که کاهش قیمت رو تصویب کنه , ثانیا وقتی به جای فیبرنوری با سیم مسی به اینترنت وصل میشویم دیگه انتظار نداشته باشید , ثالثا مخابرات و اینترنت یکی هستن در حالی که اینترنت و مخابرات باید کابل های جداگانه و برای خود داشته باشند
امیر
feedback
United States
من نمیدونم چرا همیشه حداکثر هزینه ها برای ایران هست. همین کشورهای اطراف اینترنت خیلی ارزان نتر هست. چند برابر هم ارزانتر هست اونوقت وقتی ما میخواییم اینترنت وارد کنیم هزینه ها میره بالای 20 - 30 برابر میشه (اون دو برابر هم که نوشتین کاملا اشتباه هست). طوری صحبت میکنن مثل اینکه ایران آخرین کشور روی کره زمین هست که آنقدر دور افتاده هست که روی نقشه هم اثری ازش نیست!! واقعا چی فکر میکنن که این حرفا رو میزنن، مردم ایران باهوش هستن و مسئولا با این جمله هایی که بکار میبرن فقط مایه تمسخر بیشتر در بین مردم میشن
آسمون
feedback
Iran, Islamic Republic of
برادر از بالا عزم نیست از پایین همش هارتو پورته
خشم شب
feedback
همون طور که افراد با درامد زیر 500 هزار تومان زیر خط فقر جامعه حساب می شوند افراد با اینترنت زیر 1یا2MB زیر خط فقر اینترنت به حساب می ایند, اینترنت زیقی ها ؟ حتی شما دوست عزیز !
ناشناس
feedback
Iran, Islamic Republic of
دولت از 6 سال پيش تا حالا هيچ كار اساسي براي اينترنت نكرده و مردم رو ميخواد از آزادي دور نگه داره و نبينن كه تو دنيا چه خبره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام