۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۱

ضعف چشمگير خاورميانه در توليد محتواي اينترنت

ايتنا - كاربران خاورميانه‌اي گوگل هر روز تنها ۱۲۰ ميليون عمل جست‌وجو انجام مي دهند كه در مقايسه با ۴ ميليارد جست‌وجوي روزانه جهاني در اين سايت رقم بسيار ناچيزي محسوب مي‌شود.


در حالي كه كشورهاي آمريكايي و اروپايي بخش عمده محتواي موجود در اينترنت را توليد مي كنند، كشورهاي خاورميانه در اين زمينه ضعف جدي دارند.

به گزارش ایتنا از فارس به نقل از عربين بيزينس، اين كم‌كاري و كوتاهي باعث شده تا غرب بر اينترنت مسلط شده و افكار و محتواي توليد شده توسط خود را به ديگر كاربران اينترنت با فرهنگ‌ها و نگرش‌هاي متفاوت بقبولاند و به نوعي آنان را مرعوب كند.

بر اساس جديدترين آمار منتشر شده توسط گوگل، كاربران خاورميانه‌اي اين سايت هر روز تنها ۱۲۰ ميليون عمل جست‌وجو انجام مي دهند كه در مقايسه با ۴ ميليارد جست‌وجوي روزانه جهاني در اين سايت رقم بسيار ناچيزي محسوب مي‌شود و با جمعيت و استعدادهاي بالقوه خاورميانه هم همخواني ندارد.

با توجه به اينكه بيش از ۸۰ ميليون نفر از مردم خاورميانه كاربر اينترنت هستند اين رقم نشانگر سطح پايين استفاده از جست‌وجوگرهاي اينترنتي براي دسترسي به اطلاعات در خاورميانه است.

بر اساس آمار شعبه خاورميانه‌اي گوگل، تعداد كاربران خاورميانه‌اي وب‌سايت يوتيوب هم روزانه ۱۲۰ ميليون نفر است.
اين رقم در جهان روزانه ۳ ميليارد نفر است.

نكته جالب آن است كه بيشترين آمار مربوط به مشاهده يوتيوب بر روي موبايل در خاورميانه مربوط به عربستان سعودي است كه قوانين اجتماعي بسيار سختگيرانه‌اي نيز دارد.
بر اساس آمار شركت سيسكو تا سال ۲۰۱۵ بيش از ۹۰ درصد از محتواي اينترنت در قالب ويديو خواهد بود.

نكته جالب ديگر در مورد محتواي اينترنت در خاورميانه آن است كه ۳۵ درصد از محتواي توليد شده توسط كاربران در اين بخش از جهان مربوط به مجامع آنلاين يا فوروم‌هاي تحت وب است كه كاربران در انها اظهارنظر مي‌كنند.
اين رقم در سطح جهان تنها ۲ تا ۴ درصد است.
اين بدان معناست كه پتانسيل خوبي براي توليد محتوا در خاورميانه وجود دارد اما به درستي از آن استفاده نمي‌شود.

كم توجهي به مقوله تجارت الكترونيك نيز باعث ضعف اينترنت در خاورميانه شده است.
اين پديده در منطقه جديد است و موانع زيادي بر سر راه آن وجود دارد. حال آنكه مشكلات بر سر راه تجارت الكترونيك ۱۰ سال قبل در آمريكا و اروپا رفع شده است.

کد مطلب: 18617
نام شما
آدرس ايميل شما


ایمان
feedback
Latvia
به نظر من این ضعف نیست این همه موتور جستجو همه چی که گوگل نمیشه گوگل بره خودشو درست کنه تا ملت ازش استفاده کنن من خودم اغلب از سایت ها parseek.com va bing.com استفاده میکنم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام