۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۵۹

اعتراض تولیدکنندگان محتوا به سرویس جدید گوگل

شرکت گوگل سرویس جدیدی به نام جست‌وجوی تو در تو (Search-Within-Search) را معرفی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون مراجعه به سایت مربوطه و از طریق گوگل به جست‌وجو در آن سایت بپردازند. این امکان در ابتدا برای سایت‌هاي معروفی مانند Wikipedia، Washington Post، New York Times و Wal-mart پیاده خواهد شد. بدین ترتیب که وقتی کاربر نام شرکت مربوطه را جست‌وجو می کند در بالاي صفحه اصلی سایت و در زیر آن صفحات مهم سایت مربوطه لیست می شود و در انتها جعبه جست‌وجوی دیگری قرار دارد که به کاربر این امکان را می دهد تا به جست‌وجوی عبارت مورد نظر خود در صفحات سایت مربوطه بپردازد. این سرویس جدید با وجود جذابیتی که برای کاربران دارد مخالفت شدید تولیدکنندگان محتوا و خرده فروشان را به همراه داشته است. برخی از مخالفان معتقدند که در جست‌وجوی دوم ممکن است تبلیغات رقبا در حین جست‌وجو در صفحات یک سایت نمایش داده شود. به طور مثال ممکن است کسی که در جست‌وجوی اول Washington Post را جست‌وجو کرده است در جست‌وجوی دوم خود کلمه Jobs را جست‌وجو کند. در این حالت نتیجه جست‌وجو صفحه مشاغل Washington Post می باشد اما ممکن است تبلیغاتی در مورد مشاغل موجود در New York Times توسط گوگل در کنار آن نمایش داده شود و این مساله باعث می شود تا برخی سایت ها بازدیدکنندگان و مشتریان خود را به رقبا بدهند. به گفته گوگل تا کنون هیچ شکایتی را به طور مستقیم از این شرکت ها دریافت نکرده است و اعتراض‌های انجام شده بیشتر از سوی متخصصین بهینه سازی در موتورهای جست‌وجو بوده است. این در حالی است که این سرویس هنوز در مورد نام های معروفی از قبیل آمازون پیاده نشده است و مسئولین آمازون نیز هیچ اظهارنظری در مورد این سرویس که بر روی کسب و کار آنها بسیار اثرگذار خواهد بود نکرده اند. گوگل معتقد است این سرویس بسیار مفید و کاربردی است و در جهت توسعه و فراگیر کردن این سرویس تلاش خواهد کرد.
کد مطلب: 9434
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام