۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۳۴

اپل پروژه واچ اولترا را لغو کرد

ایتنا - اپل چند روز پس از لغو پروژه خودروی الکتریکی هوشمند خود که برای چندین دهه در دست توسعه بود، لغو پروژه «Watch Ultra» مجهز به صفحه نمایش «MicroLED» را اعلام کرد.
اپل پروژه واچ اولترا را لغو کرد

ماه گذشته گزارش شد که عرضه اپل واچ اولترا مجهز به صفحه نمایش میکرو ال‌ای‌دی به دلیل برخی چالش های پیش روی این شرکت به بعد از سال 2026 موکول شده است.

 گفته می‌شود که این غول فناوری، پروژه واچ اولترا با نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی را به طور کامل لغو کرده است و همچنین چندین کارمند را که به عنوان بخشی از این پروژه کار می‌کردند را نیز اخراج کرده است.
این اقدام اپل چند روز پس از آن صورت گرفت که این کمپانی تصمیم گرفت پروژه خودروی الکتریکی خود را که دهه‌ها در دست توسعه بود، لغو کند.
 

شکست بزرگ


اپل این تصمیم تحت تأثیر هزینه‌های بالای تولید قرار گرفته است و احتمالا بر این باور است که صفحه‌نمایش میکرو ای‌ای‌دی ارزش بیشتری به ساعت اضافه نمی‌کند. در راستای همین تصمیم، اپل چندین کارمند در تیم توسعه میکرو ای‌ای‌دی را اخراج کرد که یک شکست بزرگ برای این شرکت بود که امیدوار بود نسل بعدی فناوری صفحه نمایش را برای رقابتی‌تر کردن محصولات خود داشته باشد. 

در همین زمینه، Osram که پیش از این به عنوان تامین کننده انحصاری تراشه‌های میکرو ای‌ای‌دی برای اپل شناخته می‌شد، دیگر در این فناوری دخالتی ندارد. Osram در یک بیانیه مطبوعاتی فاش کرد که این پروژه، مبنایی که استراتژی میکرو ای‌ای‌دی آن بر آن استوار است، به طور غیر منتظره لغو شد.

لغو این پروژه نشان می‌دهد که اپل در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه دستگاه‌های میکرو ای‌ای‌دی در آینده نزدیک ندارد.

 
 

شک‌ها و تردیدها


برخی ناظران گمان می‌کنند که اپل برنامه‌های خود را برای «اپل واچ اولترا» با نمایشگر میکرو ای‌ای‌دی لغو کرده است، و خاطرنشان کردند که Osram یکی از چندین تامین‌کننده در این پروژه بود و ارزیابی مجدد استراتژی صفحه نمایش میکرو ای‌ای‌دی خودش ضروری است. اپل را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

شایان ذکر است که طی سالیان گذشته گزارش‌های زیادی مبنی بر تعهد اپل به توسعه نمایشگرهای میکرو ای‌ای‌دی به عنوان فناوری نمایشگر بعدی که در محصولاتش استفاده خواهد شد، منتشر شده است. برای دستیابی به این هدف، اپل در سال 2014 شرکت LuxVue را که متخصص در فناوری‌های نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی کم مصرف است، خریداری کرد.

چهار سال بعد، گزارش‌ها افشا کردند که اپل در حال توسعه نمایشگرهای میکرو ای‌ای‌دی خود در یک مرکز مخفی است، به طوری که شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت PlayNitride مستقر در تایوان، با اپل بر روی فناوری میکرو ای‌ای‌دی کار می کند، در حالی که اپل در حال سرمایه گذاری در یک کارخانه جدید برای تولید مینی ال‌ای‌دی است. 

 
 

لغو پروژه خودروی برقی


اپل در اوایل این هفته اعلام کرد که پروژه خودروی الکتریکی خود را که برای چندین دهه در دست توسعه بود، لغو کرد. نزدیک به 2000 نفر از افرادی که در این پروژه کار می‌کردند اخراج شدند، در حالی که براساس برخی گزارش‌ها،تعدادی از این کارکنان به تیم‌های هوش مصنوعی مولد منتقل شده‌اند.

اپل پروژه خودروسازی خود را با نام رمز «پروژه تایتان» در سال 2014 آغاز کرد و یک خودروی الکتریکی کاملاً خودران با ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند فضای داخلی شبیه به لیموزین و ناوبری با هدایت صوتی را پیش‌بینی کرده بود.
کد مطلب: 77738
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام