۰
plusresetminus
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
توسط مهندسان سابق ایکس:‌

پارتیکل؛ یک خبرخوان مجهز به هوش مصنوعی

ایتنا - این استارت‌آپ سال گذشته توسط مدیر ارشد سابق مدیریت محصول در توییتر، سارا بیک‌پور، که روی محصولاتی مانند Twitter Blue، Twitter Video و گفتگوها کار می‌کرد و اپ آزمایشی twttr را هدایت می‌کرد، تأسیس شد.
پارتیکل؛ یک خبرخوان مجهز به هوش مصنوعی
تیمی به رهبری جمعی از مهندسان سابق توییتر در حال بازاندیشی درباره چگونگی استفاده از هوش مصنوعی با هدف کمک به افراد در پردازش اخبار و اطلاعات هستند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از تک‌کرانچ، Particle.news که اخیراٌ وارد نسخه بتای خصوصی شد، یک استارت‌آپ جدید است که تجربه خواندن اخبار سفارشی‌شده و «از چند چشم‌انداز» را ارائه می‌کند که نه تنها از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن اخبار استفاده می‌کند، بلکه، آنگونه که ادعا کرده است، قصد دارد این کار را به شکلی انجام دهد که به نویسندگان و ناشرانش به شکلی منصفانه پول پرداخت کند.
 
با این که Particle هنوز مدل کسب و کار خود را به اشتراک نگذاشته است، اما به هر حال در زمانی ارائه شده است که نگرانی فزاینده‌ای در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر اکوسیستم خبری، که به سرعت در حال کوچک شدن است، ایجاد شده است. خلاصه‌سازی اخبار توسط هوش مصنوعی می‌تواند تعداد کلیک‌های سرازیر شده به سمت وب‌سایت‌های ناشران محدود کنند، که باعث می‌شود توانایی آنها برای کسب درآمد از طریق تبلیغات نیز کاهش می‌یابد.
 
این استارت‌آپ سال گذشته توسط مدیر ارشد سابق مدیریت محصول در توییتر، سارا بیک‌پور، که روی محصولاتی مانند Twitter Blue، Twitter Video و گفتگوها کار می‌کرد و اپ آزمایشی twttr را هدایت می‌کرد، تأسیس شد. او از سال 2015 تا 2021 در توییتر بود و موقعیت خود را از مهندسی نرم‌افزار به مدیر ارشد مدیریت محصول ارتقا داد. هم‌بنیان‌گذار او مهندس ارشد سابق توییتر و تسلا، مارسل مولینا، است.
 

بیک‌پور ماه گذشته توضیح داد که هدف پارتیکل این است که با استفاده از هوش مصنوعی راحت‌تر از اخبار مطلع شوید.
 
او در مقدمه‌ای درباره این استارت‌آپ در تردز نوشت: «بعضی وقت‌ها به نظر می‌رسد که سرفصل‌ها تنها چیزی است که ما برای آن وقت داریم. ما همچنین می‌خواهیم بیشتر بفهمیم، اما سریع‌تر. ما در مراحل اولیه استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر نحوه تعامل با اخبار هستیم.»
 
با استفاده از Particle، به خوانندگان اخبار خلاصه‌ای سریع و کامل از خبر، با اطلاعاتی که از منابع مختلف استخراج شده است، ارائه می‌شود. با این حال، بیک‌پور هنگام اعلام عرضه نسخه بتای خصوصی خاطرنشان کرد که خوانندگان آن می‌توانند از خلاصه‌ای که مشاهده می‌کنند برای سریعتر مطلع شدن از خبر استفاده کنند و در عین حال این امکان را نیز می‌یابند که اطلاعات عمیق‌تری نیز درباره آن به دست بیاورند تا «درباره روند شکل‌گیری خبر موردنظرشان در طول زمان بیاموزند».
 
این استارت‌آپ منابع مالی خود را از شرکت‌های Kindred Ventures و Adverb Ventures و همچنین سرمایه‌گذاران فرشته مختلف، از جمله او ویلیامز (هم‌بنیان‌گذار توییتر و مدیوم) و اسکات بلسکی (بنیانگذار Behance) تامین کرده است.
 
کد مطلب: 77627
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام