۰
plusresetminus
شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
نتایج یک بررسی جدید نشان داد

استفاده ۶۲ درصد آمریکایی‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای دریافت اخبار

ایتنا- بعد از فیس‌بوک، توئیتر ویوتیوب محبوب‌ترین منابع دریافت خبر برای مردم آمریکا محسوب می‌شوند.
استفاده ۶۲ درصد آمریکایی‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای دریافت اخبار


مطالعه جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی پیو انجام شده نشان می‌دهد ۶۲ درصد از افراد بالغ در آمریکا از شبکه‌های اجتماعی برای دریافت اخبار استفاده می‌کنند و ۱۸ درصد این افراد هم این کار را اغلب انجام می‌دهند.

 
به گزارش ایتنا از فارس، مهم‌ترین شبکه اجتماعی که آمریکایی‌ها از آن برای دریافت اخبار و اطلاعات مربوط به رویدادهای روز استفاده می‌کنند، فیس‌بوک است.

بر اساس این بررسی دو سوم کاربران فیس‌بوک از این شبکه اجتماعی برای مطالعه اخبار استفاده می‌کنند. این رقم در مورد شبکه اجتماعی توئیتر به ۵۹ درصد می‌رسد. ۷۰ درصد از کاربران ردایت هم از آن برای دسترسی به اخبار و اطلاعات خبری استفاده می‌کنند.

در مجموع ۴۴ درصد از کل جمعیت آمریکا از فیس‌بوک برای مطالعه اخبار استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که به ترتیب ۶۷ و ۱۶ درصد از بزرگسالان امریکایی در فیس‌بوک و توئیتر عضویت دارند. بعد از فیس‌بوک، توئیتر ویوتیوب محبوب‌ترین منابع دریافت خبر برای مردم آمریکا محسوب می‌شوند.

تنها یک چهارم ۴۶۵۴ شرکت کننده در این نظرسنجی از دو یا چند سایت برای دریافت اخبار استفاده می‌کنند. همچنین تنها ده درصد آنان از سه یا تعداد بیشتری سایت به منظور مطالعه خبر استفاده می‌کنند.

همچنین تنها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی از تلویزیون به عنوان منبع خبری استفاده می‌کنند. اما نیمی از کاربران توئیتر و لینکداین برای دریافت خبر از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های همراه استفاده می‌کنند. این رقم در مورد کاربران فیس‌بوک و یوتیوب یک سوم است.
کد مطلب: 43172
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام