۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۲

افزایش ۵۰ درصدی حقوق با مهارت‌های هوش مصنوعی مولد

ایتنا - دانشمندان داده، مهندسان یادگیری ماشینی و مهندسان نرم افزار برخی از نقش‌هایی هستند که به این مهارت‌ها نیاز دارند.
افزایش ۵۰ درصدی حقوق با مهارت‌های هوش مصنوعی مولد
بر اساس گزارش Indeed که چهارشنبه منتشر شد، جویندگان کار که با مهارت‌های هوش مصنوعی مولد وارد بازار می‌شوند، در مقایسه با رقبای بدون آن‌ها دستمزدشان به طور متوسط ​​47 درصد افزایش می‌یابد . این شرکت داده های حقوق و دستمزد آگهی های شغلی را در پلت فرم خود بررسی کرد.

طبق تجزیه و تحلیل این شرکت، کارکنان حوزه فناوری که در زمینه هوش مصنوعی مولد مهارت دارند، می‌توانند انتظار دستمزد متوسط ​​​​تا 174727 دلار را داشته باشند.

هوش مصنوعی مولد در کنار سایر مهارت‌های کلیدی قرار می‌گیرد و برای جویندگان کار حقوقی از جمله یادگیری عمیق، بینایی کامپیوتر و دانش زبان‌ها و چارچوب‌های نرم‌افزاری خاص مانند Rust یا PyTorch دریافت می‌کند.


نوسانات بازار کار در سال 2023، امسال جای خود را به ثبات بیشتری می‌دهد، زیرا شرکت‌ها پروژه‌های به تعویق افتاده را از سر می‌گیرند و پیاده‌سازی‌های هوش مصنوعی را انجام می‌دهند. جویندگان کار با متخصصان فنی از این تلاش ها در میان کمبود استعدادهای تخصصی سود می برند.

دانشمندان داده، مهندسان یادگیری ماشینی و مهندسان نرم افزار برخی از نقش‌هایی هستند که به این مهارت‌ها نیاز دارند.

این شرکت در این گزارش می‌گوید : نیمی از مهارت‌های پردرآمد در فناوری، مربوط به هوش مصنوعی است، که نشان می‌دهد جویندگان کار با مهارت‌های هوش مصنوعی می‌توانند در بازار کار رقابتی برجسته باشند و به طور بالقوه درآمد بیشتری نسبت به همتایان خود داشته باشند .

طبق داده های CompTIA، کارفرمایان در سراسر بخش های اقتصاد در ژانویه نزدیک به 400,000 آگهی شغلی فعال در زمینه فناوری داشتند که نسبت به ماه قبل نزدیک به 34,000 مورد افزایش داشت. 

برایان جکسون، مدیر گروه تحقیقاتی Info-Tech گفت که کمبود مهارت‌های فناوری مرتبط با هوش مصنوعی موجود در بازار باعث ایجاد شکاف بین تقاضا و عرضه استعداد می‌شود.

جکسون گفت: «تعداد دانشمندان داده موجود در بازار، افرادی با آن سطح ریاضی واقعی درک نحوه مدل‌سازی داده‌ها و وارد کردن انبارهای داده... این یک کمبود بزرگ است.»
کد مطلب: 77555
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام