۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۰

آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بر محتوای انسانی تسلط خواهد داشت؟

ایتنا - آلتمن با بیان اینکه محتوای محصولات با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در آینده از محتوای تولید شده توسط انسان فراتر خواهد رفت، تاکید کرد که جوامع باید برای رویارویی با پیامدهای منفی گسترش هوش مصنوعی آماده شوند.
آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بر محتوای انسانی تسلط خواهد داشت؟

اظهارات پیشگامان هوش مصنوعی در مورد آینده آنچه که هوش مصنوعی در ازای محتوای انسانی تولید می‌کند، سوالات زیادی را در مورد این فناوری و پیامدهای آن بر بشریت ایجاد کرده است.
 

پیامدهای منفی


به گزارش «مصراوی»، سم آلتمن، رئیس OpenAI که پلتفرم «ChatGPT» را توسعه داده است، اخیراً در کنفرانسی که توسط اینتل برگزار شده بود، درباره آینده محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی صحبت کرد. 

آلتمن با بیان اینکه محتوای محصولات با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در آینده از محتوای تولید شده توسط انسان فراتر خواهد رفت، تاکید کرد که جوامع باید برای رویارویی با پیامدهای منفی گسترش هوش مصنوعی آماده شوند.

وی با بیان اینکه احتمال بروز اثرات منفی هوش مصنوعی بر انتخابات، در آینده نزدیک وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با خطرات ناشی از استفاده از هوش مصنوعی در جنگ سایبری و سلاح‌های بیولوژیکی برخورد جدی شود.

آلتمن توضیح داد که OpenAI نباید به طور مخفیانه هوش مصنوعی باهوش‌تر از انسان توسعه دهد و آن را در جهان منتشر کند. جامعه و نهادهای ذی‌ربط باید زمان کافی برای سازگاری تدریجی با تحولات داشته باشند.

 
 

 هوش مصنوعی مولد


جین سان هوانگ، رئیس انویدیا، اخیراً در حاشیه یک کنفرانس اقتصادی که در دانشگاه استنفورد برگزار شد، درباره احتمال ورود «هوش مصنوعی مولد» صحبت کرد.

هوانگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کامپیوترهایی که مانند انسان فکر می کنند چه زمانی معرفی می‌شوند، گفت: اگر هدف سوال، توانایی قبولی در تست‌های انسانی باشد، به زودی هوش مصنوعی مولد در نقش جدید وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد:  فکر می‌کنم ظرف 5 سال آینده، هوش مصنوعی مولد از عهده همه تست‌ها برخواهد آمد. هر کدام را به صورت جداگانه به خوبی انجام خواهد داد.

ابزارهای هوش مصنوعی تاکنون تست‌هایی مانند قانون را پشت سر گذاشته‌اند، اما همچنان در سطح تست‌های پزشکی تخصصی مانند گوارش مشکل دارند.

بیل گیتس میلیاردر آمریکایی در اظهاراتی که سال گذشته انجام داد، انتظار داشت که هوش مصنوعی به زودی آموزش کودکان و کمک به آنها را برای بهبود نمرات خود آغاز کند. او معتقد است که هوش مصنوعی مانند هر انسانی، معلم خوبی خواهد شد.
کد مطلب: 77742
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام