۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۶

اینتل در عرضه تراشه ویژه هوش مصنوعی عقب ماند

ایتنا - بنا به اظهار یک کارشناس بورس: «ظاهرا هوش مصنوعی در همه شرکت‌ها حضور دارد به‌جز اینتل!»
اینتل در عرضه تراشه ویژه هوش مصنوعی عقب ماند

ارزش سهام اینتل روز جمعه شاهد بیش از 12 درصد سقوط بود. این اتفاق زنگ خطری جدی برای این غول بزرگ تراشه‌ساز است.

به گزارش ایتنا از رویترز، کارشناسان، علت اصلی این موضوع را عملکرد ضعیف اینتل در فناوری هوش مصنوعی می‌دانند، که می‌تواند نهایتا این شرکت را به بازنده‌ای بزرگ در این میدان بدل کند.
از دید صاحبنظران، در حالی که سایر بازیگران و رقبا در فناوری رو به گسترش AI سرمایه‌گذاری سنگینی می‌کنند و با جدیت در آن فعالیت می‌کنند و باعث رونق بازار شده‌اند، از تحرک اینتل در این خصوص چیز زیادی دیده نمی‌شود.

از نشانه‌های جالب توجه رونق این بازار، این واقعیت است که سازندگان نیمه‌هادی و تراشه برای کاربردهای هوش مصنوعی مولد، رشد شایانی را در بازار سهام در سال 2023 شاهد بوده‌اند.
این در حالیست که اینتل پیش‌بینی می‌کند درآمدش در سه‌ماهه جاری بیش از ۲ میلیارد دلار کمتر از برآوردهای بازار باشد.

بنا به اظهار یک کارشناس بورس: «ظاهرا هوش مصنوعی در همه شرکت‌ها حضور دارد به‌جز اینتل!»
همچنین بنا به گفته یک کارشناس سرمایه‌گذاری، از آنجا که در حال حاضر محصولات تراشه شرکت‌هایی چون Nvidia و AMD نقش مهمی را در صنعت رو به گسترش هوش مصنوعی بر عهده گرفته‌اند، این احتمال وجود دارد که شرکت اینتل قافیه را باخته و عقب بماند!

البته به این موضوع هم باید توجه داشت که هر چند اینتل به شکل مستقیم در بازار تراشه‌های مخصوص هوش مصنوعی رقابت نمی‌کند، اما CPUهای این شرکت غالبا همراه با تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا استفاده می‌شود.
 
پاتریک گلسینگر مدیر عامل اینتل

در سوی دیگر، پاتریک گلسینگر مدیر عامل اینتل خطاب به تحلیلگران،‌ضمن اشاره به عملکرد نامناسب فروش در سه ماهه اول،تاکید کرد که کسب و کار اصلی این شرکت در زمینه تراشه‌های رایانه شخصی و سرور ”سالم” باقی مانده است.
 
کد مطلب: 76895
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام