۰
plusresetminus
پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

تراشه‌های اینتل این بوها را تشخیص می‌دهند!

ایتنا - شرکت اینتل به تراشه نورومورفیک آموزش می‌دهد که 10 بوی مختلف را تشخیص دهد.
تراشه‌های اینتل این  بوها را تشخیص می‌دهند!
شرکت اینتل و دانشگاه کورنل چندی پیش مقاله مشترکی را منتشر کردند و در آن مقاله به توانایی تراشه نورومورفیک اینتل برای یادگیری و شناسایی ده ماده خطرناک از روی بوی آنها پرداختند.
این تراشه نورومورفیک «لویهی» نام دارد و حتی در حضور نویز و سر و صدای قابل توجه می‌تواند بوها را تشخیص دهد.

به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، نویسندگان این مقاله بر این باور هستند که با خواندن مقاله مورد بحث متوجه خواهید شد که چگونه می‌توان از رایانش نورومورفیک برای شناسایی بوی پیش‌ماده مواد منفجره، مواد مخدر، پلیمرها و غیره استفاده کرد.
 
در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله “Nature Machine Intelligence” منتشر شد، پژوهشگران اینتل و کورنل به توضیح آموزش بوها به لویهی پرداختند.
این آموزش از طریق پیکربندی نمودار مدار بویایی بیولوژیکی و استفاده از مجموعه داده‌های متشکل از فعالیت 72 سنسور شیمیایی در واکنش به بوهای مختلف صورت می‌گیرد.
 

این پژوهشگران بر این باور هستند که تکنیک مورد استفاده آنها، حافظه بویایی تراشه را مختل نمی‌کند و در مقایسه با روش‌های جدید متداول می‌تواند دقت تشخیص بوی فوق‌العاده‌ای به تراشه بدهد.
در راهکارهای متداول مبتنی بر یادگیری ماشینی، تعداد نمونه‌های آموزشی در هر کلاس باید 3000 برابر بیشتر شود تا از این طریق دقت طبقه‌بندی به میزان دقت راهکار موجود در لویهی برسد.
 
نبیل امام، دانشمند و محقق ارشد آزمایشگاه رایانش نورومورفیک در شرکت اینتل بر این باور است که این تحقیقات، مسیر را برای سیستم‌های نورومورفیکی که توانایی تشخیص بیماری‌ها، شناسایی سلاح‌ها و مواد منفجره، پیدا کردن مواد مخدر و نشانه‌های دود و کربن مونوکسید را دارند، هموار می‌کند.
 
شرکت اینتل در حال ساخت و توسعه نوعی از الگوریتم‌های عصبی در لویهی است که می‌تواند از فرآیند اتفاقاتی که هنگام بو کشیدن در ذهن اتفاق می‌افتد تقلید کند.
این پژوهش کاری است که علوم اعصاب و هوش مصنوعی را به هم مرتبط می‌کند و می‌تواند توانایی لویهی در ارائه خدمات عالی به صنایع مختلف را اثبات کند.
 
کد مطلب: 60287
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام