۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵

آیا سال ۲۰۲۴ موجودات فضایی را پیدا می‌کنیم؟

ایتنا - کارشناسان ناسا فاش کرده‌اند که چقدر این آژانس فضایی به یافتن حیات فرازمینی نزدیک است.
آیا سال ۲۰۲۴ موجودات فضایی را پیدا می‌کنیم؟

یک سال دیگر گذشت و هنوز هیچ تاییدی مبنی بر وجود حیات بیگانه در جهان وجود ندارد. برخی از کارشناسان معتقدند که ما به یک پیشرفت بسیار نزدیک هستیم و تعداد زیادی ماموریت فضایی و تحقیقات علمی برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.
 

آیا ناسا به یافتن بیگانگان نزدیک است؟

دکتر میشل تالر، دانشمند مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا، قبلا به سان گفته بود که فکر می‌کند ما کاملا به یافتن موجودات فضایی نزدیک شده‌ایم. او گفت: قطعا فکر می‌کنم در سیاره دیگری حیات پیدا می‌کنیم. به عقیده من، در منظومه شمسی خودمان، کاملا به آن نزدیک هستیم، اما به هر حال هرگز نمی‌توان برای چیزی احتمال ۱۰۰ درصد در نظر گرفت.

او ادامه داد: «شیمی‌ای که ما در مریخ پیدا کردیم، اگر روی زمین می‌دیدیم، آن را نتیجه حیات می‌دانستیم. اما سوال اینجاست که ما چقدر مریخ را می‌شناسیم و آیا چیزی دارد ما را فریب می‌دهد؟»

به گزارش اسپیس دات کام، الن استوفان، دانشمند ارشد قبلی ناسا، ادعا کرد که انسان‌ها تا سال ۲۰۲۵ «نشانه‌های قوی» از حیات بیگانه پیدا خواهند کرد. گفته می‌شود که او این پیش‌بینی را در یک میزگرد ناسا درباره جهان‌های قابل سکونت در سال ۲۰۱۵ انجام داد.

طبق گزارش‌ها، استوفان می‌گوید: «من فکر می‌کنم در یک دهه آینده نشانه‌های قوی از حیات فرازمینی خواهیم داشت و فبه عقیده من ظرف ۲۰ تا ۳۰ سال به شواهد قطعی خواهیم رسید.»

 
 

شکار بیگانگان فضایی ادامه دارد


پروژه «Breakthrough Listen» یکی از بزرگترین پروژه هایی است که در سال ۲۰۲۴ به شکار حیات بیگانه ادامه خواهد داد. وب سایتش آن را به عنوان «بزرگترین برنامه تحقیقاتی علمی با هدف یافتن شواهدی از تمدن‌های فرازمینی» توصیف می کند.

این پروژه با استفاده از داده‌های رصدخانه ورا روبین (Vera Rubin) واقع در شمال شیلی‏، در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. این رصدخانه دارای تلسکوپ ۳۲۰۰ مگاپیکسلی است و هر سه تا چهار شب یک بار آسمان بالای آن را اسکن می‌کند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این رصدخانه به دانشمندان کمک می‌کند تا ۲۰ میلیارد کهکشان و ستاره‌ را در آسمان پیدا کنند. آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن نیز قصد دارد پروژه اکتشاف قمر مریخ (بررسی فوبوس، بزرگترین قمر مریخ) خود را در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند. ناسا چندین ماموریت از جمله آرتمیس ۲ را برنامه‌ریزی کرده است که باید در پایان سال انسان‌ها را به دور ماه بگرداند.

آژانس فضایی ایالات متحده همچنین قصد دارد فضاپیمای اروپا کلیپر خود را در همان سال به فضا بفرستد که یکی از بزرگترین قمرهای مشتری را بررسی خواهد کرد.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 76415
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام